Sistemul Educațional Depravat

Toate problemele din această societate sunt din cauza sistemului educaţional depravat care îl programează pe om să fie lacom, materialist, ignorant şi competitiv cu cei din jurul lui.

Universul manifestat material este dual. Pentru întuneric există lumină, pentru roșu există verde, pentru cald există rece – totul ține de sistemul de referință al observatorului. Dualismul este prezent pretutindeni – chiar și în modul de alcătuire a minții tale – creierul este format din două emisfere – stânga (rațiunea, lingvistica), iar dreapta (subconștientul, intuiția, spiritualitatea).

Sistemul educațional ne ajută să ne dezvoltăm doar inteligența mentală –rațională – emisfera cerebrală stângă – gândirea logică, analitică, liniară –secvențială, care vede lucrurile separeate – în părți, gândire bazată pe cele 5 simțuri – lumea fizică – Obiectivă (calcule, figuri, fapte, numere). Iar inteligența emoțională – emisfera cerebrală dreaptă, bazată pe inuiție, creativitate, artă, imaginație, empatie – sentimente, unitate – imaginea de ansamblu – context, subconștient, spiritualitate, este dată la o parte, suprimată.

De aceea societatea occidentală pune accentul pe partea rațională – pe emisfera stângă. Datorită lipsei de timp pentru introspecție – adică momente în care să fim singuri cu gândurile, emoțiile și senzațiile noastre – nu facem decât să ne izolăm de emisfera dreaptă responsabilă cu intuiția, spiritualitatea – ceea ce numim al șaselea simț.

Inteligența mentală trebuie să fie condusă de cea emoțională, și nu invers. „Heart over mind” (Inima peste minte). În spiritualitatea autentică inițiatul trebuie să-și “coboare” mintea în inimă. De aici și expresia: „Urmează-ți Inima”.

Cele două emisfere cerebrale trebuie să funcționeze ca un cuplu, în armonie. Emisfera stângă a creierului este asociată cu principiul masculin – simbol soare (rațiunea, gândirea logică, materialism – fizicul), iar cea dreaptă cu cel feminin – simbol luna (inuiția, compasiunea, afectivitatea, spiritualitatea). Acum putem observa de ce societatea noastră este de tip patriarhal (suprimarea principiului feminin).

Societatea matriarhală nu înseamnă opusul societății patriarhale, ci echilibrul dintre principiul masculin și cel feminin. În societăţile matriarhale, chiar şi religia era o experienţă vie, în care întâlnirea cu Divinul nu era legată de un sistem de dogme şi credinţe, ci constituia o experienţă personală. În religiile societăţilor patriarhale, Divinul este perceput ca fiind îndepărtat şi astfel aproape de neatins de către fiinţa umană: Divinul nu este văzut ca aflându-se în interiorul conştiinţei individuale şi, din acest motiv, ia naştere dorinţa de a umple această prăpastie adâncă dintre om şi Divin cu credinţe, ritualuri şi intermediari (sacerdoţi) care joacă rolul unei punţi între pământ şi cer.

Suprimând femininului din orice societate și silind oamenii să gândească strict cu emisfera stângă a creierului, umanitatea și-a piersut abilitatea naturală de a percepe energia pământească, cosmică și personală.

Nu este vorba despre bărbat sau femeie, ci despre cele două forțe primordiale, masculin și feminin, forța activă și cea pasivă. Niciuna nu e mai bună decât cealaltă, nu pot exista una fără cealaltă. Fiecare bărbat are aspecte feminine și fiecare femeie are aspecte masculine.

Gândirea holistică, cu ambele emisfere cerebrale, echilibrul (unirea) dintre rațiune și intuiție / masculin și feminin, fizic și spiritual, semnifică realizarea Sinelui / Unirea cu Dumnezeu.

În concluzie, omul fără inteligență emoțională este ca un robot. Spun acest lucru deoarece la școală învățăm doar să scriem, să citim și să memorăm, exact ce este capabil și un robot să facă. La școală nu învățăm să fim afectuoși, iubitori cu semenii noștrii și cu tot ceea ce ne înconjoară, ci chiar contrariul.

Atât timp cât nu vom pune accentul pe formarea caracterului, ci numai pe formarea intelectului, cunoştinţele date în şcoli şi universităţi vor fi pentru tineri mijloace de a reuşi cu orice preţ în lume, de a-i înşela pe alţii, de a-i învinge, dar niciodată de a se transforma pentru a deveni binefăcători ai umanităţii. Dacă sunt ambiţioşi, fricoşi, orgolioşi, senzuali, avari, ei aşa vor rămâne.

Noi propunem o altă Şcoală unde se învaţă să cunoaştem natura umană, să-i schimbăm caracterul său, să ne transformăm, să ne ameliorăm pentru binele lumii întregi. Din păcate, nu sunt mulţi amatori pentru această Şcoală, pentru că a lucra asupra propriei fiinţe este mai dificil decât a deschide nişte cărţulii şi apoi a respune ceea ce conţin.

Studiile, prin ele însele, nu fac oamenii mai buni. Din contră, adesea fac din ei adevărate pericole publice! În schimb, cunoştinţele în mâinile celor care au lucrat asupra caracterului lor şi care sunt decişi să nu le utilizeze pentru profitul propriu, ci spre binele tuturor, iată un izvor de binecuvântări.

Preluare: zeitgeist-romania.ro

Loading...
loading...

2 COMENTARII

  1. Atât timp cât nu vom pune accentul pe formarea caracterului, ci numai pe formarea intelectului, cunoştinţele date în şcoli şi universităţi vor fi pentru tineri mijloace de a reuşi cu orice preţ în lume, de a-i înşela pe alţii, de a-i învinge, dar niciodată de a se transforma pentru a deveni binefăcători ai umanităţii. Dacă sunt ambiţioşi, fricoşi, orgolioşi, senzuali, avari, ei aşa vor rămâne

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.