Alimente care ucid inteligența

Când vine vorba despre nutriție, trebuie subliniat că există alimente care sunt cei mai buni aliați împotriva kilogramelor în plus, în timp ce altele stimulează funcția cognitivă și îmbunătățesc memoria. Pe de altă parte, unele alimente au un efect devastator asupra funcționării creierului, și nutriționiștii ne sfătuiesc să le consumăm moderat în scopul de a limita impactul lor negativ. Alimentele care ne ucid inteligența cel mai mult, încet, dar sigur:

Produsele zaharoase

Zaharul și produsele zaharoase sunt rele nu doar pentru profilul taliei, ci și pentru funcționarea creierului. Consumul pe termen lung de zahăr poate crea multe probleme neurologice și poate, de asemenea, să interfereze cu buna funcționare a memoriei. Pe de altă parte, zahărul poate să interfereze cu capacitatea de învățare, de aceea este recomandată evitarea produselpr pre-coapte, zahărul, siropul de porumb și produsele cu înalt conținut de fructoză.

Alcoolul

Despre alcool se știe că pe termen lung deteriorează ficatul și cauzează ceea ce este cunoscut sub numele de „ceață la creier”. Așa cum este sugerat de numele fenomenului, termenul se referă la resimțirea unei confuzii mentale, care acționează ca un nor afectând abilitatea de a gândi clar, dar și memoria. Ai observat vreodată că nu îți poți reaminti nici măcar numele unor obiecte comune, sau nu îți poți reaminti anumite evenimente, sau nu ești sigur dacă ele au fost vise ori s-au întâmplat în mod real? Din fericire, aceste simptome sunt reversibile, cu condiția ca să te oprești din consumarea alcoolului, sau să îți limitezi doza la una-două băuturi pe săptămână.

Mâncarea Junk

Un studiu recent realizat la Universitatea din Montreal a dezvăluit că mâncarea junk (gen fastfood sau alimentele procesate) poate schimba substanțele chimice din creier, ducând astfel la simptome asociate cu depresia și anxietatea. Pe lângă asta, alimentele bogate în grăsimi pot să declanșeze simptome ce sunt similare semnelor de retragere în sine atunci când te oprești din a le consuma. Aceste alimente afectează producerea de dopamină, o importantă substanță biochimică ce favorizează fericirea și un sentiment general de bunăstare. Mai mult, dopamina mai sprijină și funcția cognitivă, capacitatea de învățare, vigilența, motivarea și memoria. De aceea este atât de important să eviți toate alimentele care conțin grăsimi în exces.

Alimentele prăjite

Aproape toate alimentele procesate conțin chimicale, coloranți alimentari, aditivi, arome artificiale, conservanți și altele asemenea – acestea pot afecta comportamentul și funcționarea cognitivă, datorită chimicalelor ce provoaca hiperactivitate, atât la copii, cât și la adulți. Alimentele prăjite sau procesate distrug lent celulele nervoase localizate în creier. Totuși, unele uleiuri sunt mai periculoase decât altele – uleiul de floarea-soarelui este considerat a fi printre cele mai toxice.

Alimentele procesate sau semipreparate

Întocmai precum alimentele prăjite, cele procesate sau semipreparate au un impact asupra sistemului nervos central și sporesc riscul dezvoltării de tulburări cerebrale degenerative mai târziu în viață (precum boala Alzheimer).
Alimentele sărate afectează presiunea sanguină și sunt foarte dure cu inima. Totuși, după cum sugerează cercetările, alimentele care conțin mari cantități de sare (sodiu) pot să afecteze și funcția cognitivă și să împiedice abilitatea de a gândi. Cu alte cuvinte, alimentele sărate îți afectează inteligența!
De fapt, consumul de alimente sărate și nicotina au fost arătate ca având aceleași efecte ca drogurile, întrucât ele cauzează dure simptome de abstinență și dorința pentru alimente sărate.

Cerealele, cu excepția cerealelor 100% integrale

Toate felurile de cereale au un impact asupra funcționării creierului și asupra sănătății în general, cu excepția cerealelor 100% integrale, care sunt foarte bogate în fibre și previn îmbătrânirea arterelor. Dacă consumi cu regularitate cereale, corpul tău riscă să îmbătrânească mai rapid decât ar fi normal și poți, de asemenea, să experimentezi pierderi de memorie și ceața la creier. Încercați să schimbați carbohidrații obișnuiți cu carbohidrații complecși – tot ceea ce aveți de făcut este să optați pentru pâinea integrală!

Proteinele procesate

Proteinele sunt cărămizile din care sunt construiți mușchii și sunt foarte importante pentru buna funcționare a corpului. Evită proteinele supraprocesate, precum hot-dogii, salamurile, cârnații si altele asemenea. Spre deosebire de proteinele naturale care ajută corpul să izoleze sistemul nervos, proteinele procesate fac exact opusul. Optați pentru sursele de proteine din nuci și semințe, spirulina, leguminoase, întrucât acestea sunt surse de proteine naturale de înaltă calitate.

Evitați cu orice preț grăsimile trans

Grăsimile trans determină o serie de probleme, de la afecțiuni ale inimii până la colesterol crescut și obezitate. Totuși, ele sunt rele și pentru creier, întrucât fac creierul mai apatic, îți afectează reflexele și calitatea răspunsului cerebral – nemaimenționând că ele sporesc riscul de atac cerebral!
Grăsimile trans mai pot avea și alte efecte asupra creierului: consumate prea mult timp, ele pot avea ca rezultat un soi de micșorare a volumului cerebral oarecum similar celui provocat de Alzheimer. Această micșorare a creierului are loc din cauza faptului că grăsimile trans deteriorează lent arterele – puteți preveni asta și puteți micșora riscul de atac cerebral prin simpla limitare a consumului de grăsimi trans.

Îndulcitorii artificiali

Când oamenii încearcă să piardă în greutate, ei tind să creadă că vor deveni supli peste noapte prin simpla înlocuire a zahărului cu îndulcitorii artificiali. Este adevărat că îndulcitorii artificiali conțin mai puține calorii, dar de fapt fac mai mult rău decât bine! Dacă sunt utilizați pentru o perioadă mai extinsă de timp, îndulcitorii artificiali pot provoca vătămări cerebrale și pot interfera cu capacitatea cognitivă, în special dacă utilizați cantități mari de îndulcitori.

Nicotina

Nicotina nu este cu adevărat un produs alimentar. Creează haos în creier prin restricționarea fluxului sanguin către acest important organ, împreună cu restricționarea fluxului de glucoză și oxigen. Nicotina nu doar provoacă îmbătrânire prematură, dar afectează și producerea și funcționarea neurotransmițătorilor prin rigidizarea capilarelor, vasele subțiri de sânge care joacă un rol esențial atunci când vine vorba de funcționarea creierului.

Preluare: viataverdeviu

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.