Angajatul anului 2014

Laurentiu TurbatuȘefii cei mari iubesc “performanțele” în delapidări ale șefilor cei mici.

După ce a făcut să dispară mai mult de 2 miliarde de lei vechi de la Poliția Locală Vaslui, la sfârșitul lui 2014 “magicianul” Laurențiu Turbatu se ocupă gestionarea serviciilor de apă și canal din județul Vaslui. La o ședință cu primarii i-a așteptat pe aceștia la ușa sălii ca să explice ce și cum să facă că să fie bine, ca să nu fie rău… 

Laurențiu Turbatu, delapidatorul șef al Poliției Locale din Vaslui, cel care, în 2012, nu putea justifica peste 50 de tone de benzină, este ținut în brațe de conducerea județului. Competent în mânării și dispariții inexplicabile, “expertiză” de care este mare nevoie, fostul șef al Poliției Locale Vaslui a fost mutat “disciplinar” la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Vaslui (ADIV), unde se așteaptă probabil să își dea mult mai bine măsura capacităților profesionale în materie de furt din banul public, astfel încât să nu mai fie prins.

A delapidat Poliția Locală din Vaslui, a ajuns să fie cercetat de către Direcția Națională Anticorupție (DNA) și a fost nevoit să-și dea demisia din fruntea Poliției Locale. Dar Laurențiu Turbatu nu putea rămâne pentru prea mult timp fără un serviciu bun. A fost angajat imediat de către conducerea Consiliului Județean (CJ) Vaslui la ADIV, formă de organizare a primăriilor din județ care are monopolul regional al gestionării serviciilor de apă și canal. Bani buni vor trece prin mâinile lui Turbatu și printre degetele sale…

 

„Fenomentul” Turbatu nu trebuie să piară, trebuie conservat și promovat pentru toate “beneficiile” pe care le poate aduce, nu comunității, dar… cuiva. Se pare că Turbatu nu a furat degeaba de la Poliția Locală Vaslui și nici numai pentru el. Asta pentru că, deși este urmărit de procese și anchete pentru faptele sale ca șef al polițiștilor vasluieni, el se bucură de aprecierea și recunoștința șefilor de la CJ Vaslui, care l-au angajat la ADIV, în ciuda reputației sale și a faptului că este încă judecat pentru fapte penale grave.

Un angajat la privat care ar fi „băgat mâna” până la umăr, așa cum a făcut Turbatu, ar fi avut cu greu o altă șansă la un serviciu bun. Nu așa stau lucrurile la stat, în sistemul patronat de PSD în județul Vaslui. Pentru astfel de lucruri, în județul Vaslui primești aprecierile șefilor și un post de răspundere…

“Performanțele” profesionale ale lui Turbatu

Povestea “prestigiului” profesional al lui Turbatu a început în decembrie 2010, când lucrătorii de poliție judiciară din cadrul Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Vaslui s-au sesizat din oficiu cu privire la faptul că, între 2005-2010, șeful Poliției Locale a inițiat și constituit un grup infracțional format din mai mulți agenți din cadrul instituției, având ca activitate infracțională întocmirea de documente financiar-contabile false, în vederea decontării contravalorii de carburant auto, contravaloarea încasată de liderul grupului. În 2011, DNA Iași a dispus neînceperea urmării penale față de Turbatu Laurențiu și „asociații”, precum și disjungerea și declinarea cauzei în favoarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Vaslui pentru continuarea cercetărilor. După începerea cercetărilor penale, mijloacele de transport aflate în dotarea Poliției Locale Vaslui, șase autoturisme și cinci mopede, au fost supuse citirii kilometrajelor. În urma examinării dispozitivelor de înregistrare a rulajului, efectuat într-o unitate service specializată din Vaslui, s-a constatat că cinci dintre acestea sunt funcționale, poartă sigiliul fabricantului și nu prezintă interveneții. Dispozitivul existent pe cel de-al șaselea autoturism Dacia funcționa intermitent, din cauza unui defect al cablului de kilometraj, existând posibilitatea ca numărul kilometrilor afișați în bord să fie mai mic decât cel real. În vederea stabilirii diferenței dintre numărul kilometrilor parcurși înregistrați la bordul autoturismelor de serviciu ale Poliției Locale Vaslui și numărul kilometrilor parcurși înregistrați în documentele de evidență contabilă, a achizițiilor de carburanți, a numărului de kilometri parcurși justificați doar scriptic, nu și faptic, precum și a valorii combustibilului pentru acești kilometri în perioada 2005-2011 a fost dispusă o expertiză contabilă.

„Numărul de kilometri efectivi înregistrați în foile de parcurs la începutul perioadei (01.01.2005) totalizează 872.279 km, iar numărul de kilometri efectivi înregistrați în foile de parcurs de la 01.01.2005 până la 15.03.2011 totalizează 1.181.175 km; pe parcursul întregii perioade examinate, a fost achiziționat combustibil pe bază de bonuri în valoare de 413.120 lei și în numerar în valoare de 4.982,89 lei, sumele de achiziții încadrându-se în bugetele anuale de venituri și cheltuieli; în perioada examinată, potrivit foilor de parcurs, s-au consumat 109.370,52 litri combustibil, din care 108.226,86 litri echivalent a 8.445 bonuri valorice de combustibil și 1.143,66 litri combustibil achiziționat cu numerar; pentru autoturismele cu numerele de înmatriculare VS-17-PMV, VS-92-CGP, VS-94-CGP și VS-96-CGP nu s-a putut determina numărul kilometrilor parcurși înregistrați la bord, motiv pentru care s-a considerat că parcursul conform citirii bordului este același cu parcursul înscris în foile de parcurs, iar cantitatea de combustibil consumat este cea înscrisă în foile de parcurs; cantitatea de combustibil necesară pentru parcurgerea kilometrajului citit la bordul autoturismelor este de 55.568,2 litri, iar cantitatea de combustibil înregistrată în foile de parcurs este de 109.370,52 litri; numărul kilometrilor rulați conform kilometrajelor de bord totalizează 635.278 km; numărul kilometrilor efectivi înregistrați pe foile de parcurs totalizează 1.181.175 km; numărul kilometrilor echivalenți înregistrați pe foile de parcurs totalizează 1.291.038 km. De asemenea, expertiza contabilă a scos la iveală că între consumul de combustibil înregistrat în foile de parcurs și cel calculat conform kilometrajului înregistrat la bordul mijloacelor auto este o diferență de 53.802,32 litri; diferența între valoarea combustibilului consumat conform foilor de parcurs (414.001,33 litri) și valoarea cantității de combustibil necesară calculată potrivit kilometrajului înregistrat la bord (203.046,15 lei) este de 210.955,18 lei; pentru efectuarea calculului au fost stabilite prețurile medii ale carburantului practicate de furnizori în perioada supusă expertizei”, se arată în rechizitoriu întocmit de procurori.

„Conducătorii auto au primit dispoziție de la învinuitul Turbatu Laurențiu să nu parcurgă cu autoturismele de serviciu zilnic mai mult de o anumită distanță stabilită, între 15-20 km într-o perioadă, între 25-30 km, în altă perioadă. La un moment dat, când unii dintre politiștii locali au început să discute între ei despre faptul că li se impunea să justifice pe foile de parcurs un kilometraj mult mai mare decât cel pe care știau că îl efectuau în realitate, învinuitul Turbatu Laurențiu i-a adunat și le-a spus să nu își facă probleme pentru asta, întrucât dacă va fi să răspundă cineva, el va răspunde”, se mai spune în rechizitoriu.

Nici bine nu și-a dat demisia de pe postul de pe care și-a însușit 210 mii lei (contravaloarea a 53.802 litri de benzină), în februarie 2012, că în octombrie 2013, când a fost trimis în judecată pentru delapidare, fals intelectual și uz de fals, era deja angajatul unei „firme private”. La sfârșitul lui 2014, Laurențiu Turbatu este mare responsabil pe apă și canal în întregul județ, fiind probabil conștient că are foarte multă treabă: apa e mult mai ieftină decât benzina…

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.