UE le-a tras(at-)o vasluienilor!

Comisia Europeana Planuri autostrazi UE 2015

Socoteala de la București nu se potrivește cu socoteala de la Berlin…

Comisia Europeană ne-a tras autostrăzile care o interesează să fie construite în România și le-a tras-o și vasluienilor, respingând prioritatea autostrăzilor din Moldova, pentru care a militat intens în special mediul de afaceri vasluian. Germania e interesată de o legătură facilă cu noua „achiziție” a firmelor nemțești, Grecia, iar aceasta se poate face prin Banat. Așa că europenii au transmis românilor ce trebuie să-i preocupe: autostrada A6 Lugoj-Calafat, și nu dezvoltarea celei mai sărace regiuni din Uniunea Europeană (UE).

Comisia Europeană lucrează pentru UE, dar, în special, lucrează pentru cei mai puternici membri ai UE, iar aceștia nu par deloc interesați de dezvoltarea unei zone periferice cum este Moldova și nici de recuperarea decalajelor fațăde celelalte regiuni. Nu-i ajută în niciun fel în business! Sunt interesați, în schimb, de propriile… interese, așa cum ar trebui să fim și noi. Că Regiunea Nord-Est a României este cea mai săracă din întreaga UE nu pare să-i sensibilizeze, mai ales că europenii cei mari, spre deosebire de noi, nu lucrează cu emoții. De aceea “drăguța” de UE este preocupată de facilitarea legăturilor rutiere dintre statele din nordul dezvoltat al UE, în special Germania, și cele din sud-est (Grecia și Bulgaria). Iar tocmai acesta trebuie să devinăo prioritate pentru colonia lor România.

Comisia Europeană a impus autostradă nouă în Banat, în detrimentul celei din Moldova, pentru care a pledat intens Ministerul Transportului și pentru care a militat intens mediul de afaceri vasluian împreunăcu cel al întregii Regiuni de Nord-Est. Comisia a cerut Guvernului României să-și revizuiască planurile în ceea ce privește autostrăzile care se vor construi în următorii ani. Oficialii europeni au respins planul prezentat de Ministerul Transporturilor, care cuprindea autostrăzile din Moldova (Târgu-Mureș – Ungheni și Brașov – Bacău), și a cerut urgentarea realizării Autostrăzii A6.

Pentru europeni, infrastructura din Moldova nu este câtuși de puțin importantă, ci autostrada A6, care face legătura dintre Lugoj și Calafat, pentru că aceasta va face parte din coridorul care va lega Grecia și Bulgaria de Ungaria, și, în final, de Berlin, prin orașele Igoumenitsa-Patra-Atena-Sofia-Budapesta.

Pentru realizatorii Master Planului de la Ministerul Transportului, Autostrada A6 nu reprezenta nicio prioritate, astfel încât au cuprins inițial în plan un drum rapid care să lege Lugojul de Calafat, pe la Caransebeș și Turnu Severin. Mai mult, drumul expres avea un orizont de realizare extrem de îndepărtat. 

Comisia Europeană a intervenit însă cu maximă autoritate și a făcut cunoscut Guvernului că dorește revizuirea Master Planului și introducerea autostrăzii A6 printre priorități. 

Asta din simplu motiv că UE, adicăGermania și încă „ceva”, dorește o legătură directă rapidă între Berlin și noua achiziție a firmelor nemțești din sudul Uniunii, Grecia. De altfel, Comisia nu s-a putut abține să nu intervină și în sprijinul căii ferate care traversează România și care leagă Dresda de Atena, făcând și mai clar ce o interesează în materie de infrastructură de transport în țara noastră. Prin colonia și piața de desfacere numităRomânia se traversează, nu se investește în beneficiul locuitorilor săi.

Europenii au cerut includerea proiectului de cale ferată Atena – Sofia – Budapesta – Viena – Praga – Nürnberg/Dresda, printre prioritățile Guvernului, trenul rapid urmând să traverseze România prin vama Curtici, Arad, Timișoara, Caransebeș și Calafat.

La cum cunoașteți Guvernul în relația sa cu puternicii Uniunii, vorbim despre ascultarea și obediența celor care cei doi stăpâni, UE și SUA, le dau voie să-și spună în România președinți și miniștri, ce credeți că se va întâmpla? Își vor putea urma guvernanții români propriile planuri sau le vor urma orbește pe cele ale europenilor?

Comisia Europeana Planuri autostrazi UE 2015

Așa arată prioritățile Comsiei Europene, iar, cu albastru, așa vor arăta prioritățile României.

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.