Manipularea pentru toți sau Fereastra Overton

35
97352

Mai întâi un banc despre homosexualitate:
Un bătrân, abia ținându-se pe picioare, vine grăbit la serviciul de pașapoarte.
– Vreau pașaport în regim de urgență, ca să plec cât mai repede din țară.
– Păi, n-aveți nevoie de pașaport în Europa.
– Europa e prea aproape… Vreau să mă duc la capătul lumii.
– Da’ de ce?
– Nu sunt de acord cu politica față de homosexuali!
– Cum așa?
– Pe vremea lui Antonescu îi împușcau, Gheorghiu-Dej îi închidea la pușcărie, Ceaușescu îi băga la balamuc. Acum, după revoluție, i-au lăsat în pace și le-au dat drepturi.
– Așa, și?
– Mi-e teamă să nu devină OBLIGATORIU…

Bancul conține un adevăr și poate are și un substrat teoretic.
Celebrul regizor și actor rus Nikita Mihalkov, a prezentat în emisiunea sa, Besogon TV, teoria Ferestrei Overton, considerată prototipul tehnologiei manipulării opiniei publice:
„V-am promis să vă prezint tehnologia folosită pentru a face lumea să se obișnuiască cu ceea ce, în mod normal, este Imposibil să poată accepta. Tehnologia „sădirii” în conștiința umană a ceea ce, aparent, nu poate fi inoculat. Din păcate… se poate.
Se numește Fereastra Overton.
Joseph P. Overton (1960-2003), prim vice-președinte al Centrului pentru Politici Publice (Mackinac Center for Public Policy), a formulat această teorie, care i-a primit numele postum, după ce a murit în urma unei catastrofe aviatice.
În conformitate cu Fereasta Overton, pentru fiecare idee sau problemă, în societate există o așa-numită „fereastră de oportunități”. În cadrul acestei ferestre, ideea poate (sau nu) să fie discutată pe larg, susținută deschis, promovată, se poate încerca legalizarea ei. Fereastra e mutată, schimbând paleta posibilităților de la o fază de Neconceput, complet străină moralei publice, total respinsă, până la faza de Politică Curentă, care este deja discutată pe larg și adoptată de conștiința populară și susținută prin lege.
Nu e o spălare a creierului ca atare, ci o acțiune mult mai subtilă…
Să abordăm ceva cu totul de neînchipuit.
Să ne imaginăm, de exemplu, legalizarea canibalismului, dreptul oamenilor de a se mânca unii pe alții. Destul de dur, nu?
Este evident că în prezent, în 2014, nu e posibilă desfășurarea unei propagande pro-canibalism, deoarece societatea ar exploda. Asta înseamnă că problema legalizării canibalismului se află la stadiul de oportunitate ZERO a ferestrei.
Acum vom simula modul în care ideea de NECONCEPUT va fi implementată, trecând prin toate etapele ferestrei de oportunități.
Astfel, subiectul va deveni nu doar acceptabil, ci chiar obligatoriu.
Tema canibalismului este încă dezgustătoare și absolut inacceptabilă în societate. A discuta acest subiect în presă sau într-o companie decentă e indezirabil. Ca atare, prima mișcare a FERESTREI OVERTON e mutarea subiectului canibalism din domeniul de NECONCEPUT în cel RADICAL.
Ne bucurăm de libertatea de exprimare, nu-i așa? Avem democrație… De ce să nu vorbim despre canibalism?! Oamenii de știință, în principiu, au dreptul să vorbească despre orice – pentru ei nu există subiecte interzise, ei trebuie să studieze toate temele. Și dacă așa stau lucrurile, atunci putem organiza un simpozion etnologic cu tema «Ritualuri exotice ale triburilor din Polinezia». Vom aborda istoria subiectului, îl vom introduce în circuitul științific și vom obține opinii autorizate despre canibalism.
Putem, deci, discuta despre canibalism și rămâne, în același timp, în limitele respectabilității științifice.
FEREASTRA OVERTON s-a mutat. A fost deja determinată revizuirea pozițiilor, asigurând astfel trecerea de la atitudinea intransigentă, de respingere, a societății, la o atitudine mai pozitivă.
Concomitent cu discuția pseudo-științifică, TREBUIE să apară undeva «Societatea Canibalilor Radicali». Chiar dacă vor fi prezenți doar pe internet, «Canibalii Radicali» vor fi observați și menționați de toată mass-media relevantă.
Rezultatul primei mișcări a FERESTREI OVERTON:
– tema inacceptabilă a fost introdusă în circulație, tabu-ul a fost „desacralizat”, a fost distrus caracterul univoc al problemei și s-au creat „tonuri de gri”.
Următorul pas al FERESTREI OVERTON mută tema canibalismului din domeniul RADICAL în cel POSIBIL. În acest stadiu continuăm să cităm „oamenii de știință”. Nu ne putem permite respingerea cunoștințelor despre canibalism… Oricine ar refuza să discute această temă, ar trebui înfierat ca fiind bigot și ipocrit.
Condamnând bigotismul, trebuie să găsim un nume elegant canibalismului.
Nu mai există canibalism! Acum se numește, de exemplu, „antropofagie”. Dar termenul în cauză va fi, curând, înlocuit din nou, considerând această definiție drept jignitoare. Scopul inventării noilor denumiri e devierea problemei de la esența ei, ruperea formei de conținut, privarea adversarilor ideologici de cuvânt. Canibalismul se transformă în „antropofagie” și apoi în „antropofilie”, la fel cum un criminal își schimbă numele și pașapoartele.
În paralel cu jocul numelor, are loc crearea unui precedent de referință – istoric, mitologic, contemporan sau pur și simplu inventat, dar cel mai important – legitimant.
Obiectivul principal al acestei etape, cel puțin parțial, este de a scoate mâncarea cărnii de om de sub incidența penalului. Eventual, prin găsirea unui exemplu în istorie. După ce a fost găsit precedentul legitim, apare posibilitatea de a muta FEREASTRA OVERTON din spațiul POSIBIL în domeniul RAȚIONAL.
„Dorința de a mânca carne de om e înscrisă în genele omului și e, deci, naturală”
„Uneori, să mănânci un om e necesar, există circumstanțe determinante”
„Există oameni care doresc să fie mâncați”
„Antropofilii au fost provocați”
„Gustul fructului oprit e mereu dulce”
„Omul are libertatea de a-și rezolva singur problemele”
„Nu ascundeți informațiile, astfel ca fiecare să poată decide dacă e antropofag sau antropofil”
„Are antropofilia aspecte negative? Există vreo dovadă?”
ș.a.m.d.
(Observați cum decurge procesul și suprapuneți-l peste evenimentele pe care le-ați trăit în ultimii 30, 20 sau 10 ani…)
În conștiința comunității se creează în mod artificial „câmpul de luptă” pentru această problemă.
Acum se trece de la RAȚIONAL la POPULAR.
În scopul popularizării temei canibalismului, ea trebuie să fie susținută de mesaje populare, „asezonată” cu personalități istorice și mitologice, și dacă e posibil, cu personalități media contemporane. Antropofilia pătrunde masiv la știri și în talk-show-uri. Oamenii sunt mâncați în filme de largă distribuție, în versurile cântecelor și în clipuri video.
Una din tehnicile folosite se numește „Uită-te în jur”:
– „n-ați știut că unul dintre cei mai cunoscuți compozitori e …antropofil???”
– „unul dintre cei mai celebri scenariști polonezi a fost toată viața antropofil, a fost chiar cercetat pentru asta. Unde e democrația?”
– „câți au zăcut prin balamucuri?”
– „câte milioane au fost deportați și li s-a retras cetățenia?”
– „ce părere aveți despre clipul „Eat me baby” al lui Lady Gaga?”
Tema aflată în prelucrare se aduce în top și începe să fie reprodusă în mod autonom în mass-media, show-business și politică.
Pentru justificarea subiectului, suporterii legalizării uzează de imaginea umanizată a criminalilor, creându-le o aparență pozitivă, prin intermediul argumentelor care bagatelizează faptele lor criminale.
De exemplu:
– „doar sunt oameni care creează… ce dacă au mâncat?”
– „ei își iubesc sincer victimele – mănâncă, deci iubește”
– „antropofilii sunt victime ei înșiși – viața i-a obligat, așa au fost educați”
– etc., etc.
Asta, pe de altă parte, e „sarea și piperul” manipulatorilor din talk-show-uri:
– „Vă vom povesti despre o tragică poveste de dragoste – el voia s-o mănânce, iar ea dorea doar să fie mâncată. Cine suntem noi, să-i judecăm? Poate că asta e adevărata dragoste. Cine vă credeți, ca să vă opuneți iubirii?”
Începe să vă „sune” cunoscut?
Trecerea la etapa a cincea se face atunci când tema s-a „încins” și se poate muta din categoria POPULARĂ în cea a POLITICII CURENTE.
Începe pregătirea bazei legislative. Grupuri de lobby, aflate în preajma puterii, se consolidează și ies din umbră. Sunt publicate sondaje care, chipurile, confirmă marele procentaj al susținătorilor legalizării canibalismului. În conștiința publică se introduce o nouă dogmă – „interdicția interzicerii canibalismului”. E un simbol al liberalismului – toleranța ca o interdicție a interzicerii tabu-urilor, interzicerea prevenirii și corecțiilor abaterilor dăunătoare pentru societate.
În timpul acestei ultime etape, societatea e deja „zdrobită”.
Se adoptă legi care schimbă (distrug) normele existenței umane. Tema se „rostogolește” inevitabil către școli și grădinițe. Asta înseamnă că următoarele generații vor crește lipsite complet de șanse de supraviețuire.
Așa s-a întâmplat și cu legalizarea pederastiei – acum „ei” pretind să fie numiți GAY.
Acum, sub ochii noștri, Europa încearcă legalizarea incestului și a eutanasierii copiilor.
FEREASTRA de oportunități descrisă de OVERTON se „mișcă” mai ușor într-o societate tolerantă. Într-o astfel de societate fără idealuri, nu există o delimitare clară între bine și rău.
– Vreți să vorbiți despre faptul că mama dumneavoastră e o târâtură?
– Vreți să publicați un articol despre asta?
– Să cântați un cântec?
– Să demonstrați, la urma urmei, că a fi târâtură e normal și chiar necesar?
E exact tehnologia descrisă mai sus și se sprijină pe libertinaj.
Dacă nu există tabu-uri, nu există nimic sacru.
Există așa-numita libertate de exprimare, transformată în libertatea de dezumanizare. Sub ochii noștri se elimină ultimele obstacole ce protejează societatea de auto-distrugere. Acum, calea e deschisă.
Crezi că nu vei reuși să schimbi nimic de unul singur? Ai perfectă dreptate. Singur, omul nu poate nimic…
Dar, personal, ești obligat să rămâi Om. OMUL e capabil să găsească o soluție oricărei probleme. Și ceea ce nu vei putea de unul singur, vor reuși oamenii uniți de o idee comună.
Uită-te în jur…”.

De fapt, Overton a observat un fenomen simplu:
În orice domeniu, la un moment dat, într-o societate se poate discuta un subiect sau o idee cu limite exterioare într-un spațiu îngrădit. Tema sau ideea e acceptată de societate ca atare doar într-un cerc restrâns, care se va putea constitui sau nu într-o „ferestră de oportunități” (fereastra Overton).
Spre exemplu, în urmă cu 50 de ani existența extratereștrilor era de neconceput. Fereastra Overton era în stadiul de inacceptabil. Au apărut apoi nenumărate imagini și filme cu „OZN-uri” și „ființe extraterestre” care au dus existența lor la stadiul de acceptabil. În ultimii ani, extratereștrii au fost puternic „umanizați”, devenind din inamicii ciudați din ceruri prietenii de pe alte planete. Acum ei nu mai vor să distrugă Pământul, ci să ajute civilizația umană în progresul său. Ba chiar este posibil să fi avut deja o contribuție esențială în acest sens în istorie. Filmele și documentarele au făcut deja posibilă existența lor, ducând tema în stadiul de popular, rațional. În viitorul apropiat este posibil să fie pregătite politici speciale pentru întâlnirea și conlucrarea cu extratereștrii.

Fereastra Overton are, deci, șase etape:
1. Inacceptabil – nu se poate deschide subiectul. Este inacceptabil și nociv, vine împotriva vieții și a societății.
2. Radical – se poate discuta despre idee, în cercuri excentrice, este insinuată în societate prin intermediul unor cercuri periferice, care au totuși dreptul la existență, nu?
3. Acceptabil – apar primele opinii mai degrabă favorabile din partea unor personaje considerate respectabile, dornice de afirmare, care vor oferi alternative de percepție asupra temei („vedete” și „formatori de opinie”).
4. Rațional – se produce departajarea clară, între opiniile pro și contra bazate pe argumente, ambele tabere înclinând într-o parte și cealaltă balanța.
5. Popular – mass-media promovează fără rezerve noul și originalitatea ideii, temei și produce o emulație în societate. Repetitorii se pun în mișcare și repetă fără să judece argumentele celor în care au încredere, producând un întreg curent favorabil.
6. Politică – acesta este momentul oportun pentru stabilirea unui întregi politici, odată cu care nu va mai fi posibilă reluarea subiectului. Se propune formal în dezbatere publică, se votează emoțional. Subiectul tabu din trecut a devenit o temă mereu actuală și toată lumea mimează fericirea și jubilează mare salt înainte al societății și depășirea prejudecăților. Toate avantajele noilor politici sunt larg recunoscute, toate dezavantajele sunt adânc îngropate…

«Adorarea diavolului și canibalism în America de Sud», de Caspar Plautius, 1621
loading...

35 COMENTARII

  1. Mie mi se pare absurda comparatia homosexualilor cu canibalii, e liber autorul sa se exprime cum vrea, dar e propaganda discriminatorie ieftina. Homosexualii nu comit o crima, nu incalca nici un drept sau consimtamant reciproc. Eu personal nu am nici o problema sa coexist cu homosexualii si nu exista vreun motiv pentru care drepturile lor sa fie ingradite fata de ale mele.

  2. Canibalii din poveste sunt homosexualii din realitate. Respectivul, doar a inlocuit un cuvant, putea fi oricare altul, ideea tipului de manipulare, primeaza aici, nu – neaparat – canibalii sau homosexualii, in sine.

  3. dar eu nu vad nici o manipulare. insa discriminare si abuzuri fata de homosexuali au fost de cand lumea. ca in „gluma” de la inceput. eu doar zic ca e timpul sa fie si ei lasati in pace

    • Dar cum sa fie lasati in pace? Pai daca ai cancer il lasi in pace sa prolifereze ? Sa avanseze? Nu cauti sa izolezi boala? Sa ii administrezi antidot ? Cum ar fi sa spuna oamenii? Si daca e ciuma in cetate ? Sa-i lasam pe ciumati in pace si sa vietuim cu ei. Caci noi nu vom fi afectati si nici copiii nostri. Dar ochii nu au vazut cu cata salbaticie homosexualii si feministele va distrug societatea, copiii, natiunile si constiintele. Tocmai pt ca au fost lasati in pace sub numele iubirii ipocrite, nepasarii si nestiintei. Numai constiintele viciate si adormite pot gandi astfel.

  4. Pai tocmai asta e: pastrand proportiile in privinta periculozitatii, in rest, ca si canibalismul, si homosexualitatea e cam tot la fel de inacceptabila. Avem aici doar o ilustratie, nu o luati ca pe o comparatie perfecta. Dar patternul ramane, e foarte adevarat, parsiv, vicios. Si se ajunge inevitabil in acelasi punct, impunerea unui lucru care parea de neconceput, de neacceptat. Nu vreau sa-i trag in teapa pe homsexuali, dar nu vreau nici sa accept aceasta mizerie ca pe o normalitate, cu toate „drepturile” aferente. Au un singur drept: sa faca ce vor in casa lor, in viata lor personala.

    • Total de acord. Dar uite in ce stadiu de indobitocire a ajuns populatia! Un român vine şi îmi spune că e normal ca pederaştii sa aiba aceleasi drepturi cu oamenii normali, asa cum i-a lasat Dumnezeu creati. Să crească si ei copii, să se căsătorească. Bineînțeles ca se va trezi cel puțin unul sa scrie „dar cine decide normalitatea pe pământ? De ce sunt unii normali iar altii anormali?” Aici a ajuns poporul român: îndobitocire in masă. Acum urmeaza vaccinarea, maine homosexualitatea, poimaine incestul si pedofilia cu tot cu zoofilia, apoi canibalizarea…că tot trăim in era globalizării. Vai de noi!!! Doamne, ai milă de noi!

  5. Aici e vorba si de extrapolare! Nu putem sa ne referim la idiverse idei, de importanta morala pentru societate, din perspectiva secolului IX-XX- sau chiar mai din urma- desi „fereastra Overton” nu pare sa aiba fisuri, cel putin pentru mine, ca neofit. Variabilele sunt multe si usor de mutat, in acest sens.

  6. Legea vaccinarii a trecut de senat și cand te gândești că cei 99 de senatori au votat fără să cunoască conținutul…doar forma mapelor?! Acum se amâna și referendum-ul pro familie pentru ca evident încă nu s-a deschis fereastra a 5a … apropos d-ul Overton o murit în accident spontan sau ???? Fratii români să ne rugăm pentru unitatea de simțire a neamului să ne trezim din somnul cel de moarte ca este doar începutul relelor

  7. Soluție ar fi. Undeva trebuie să fie pus hotar. Ideile aste se insinuează subtil și poate nu sesizăm începutul. Bun, asta e. Dar când am văzut, punem punct. Un exemplu: De acord că homosexualii au dreptul la libertate. O etapă era aceea ca relațiile să fie practicate cu discreție, în intimitate. Ne oprim aici. Orice depășește aceasta limită VA FI DRASTIC OPRIT. Asta ar trebui să facem ca cetățeni responsabili.

  8. Greoi articol, cu discontinuitati logice. Poate fi banuit chiar de manipulare. Ce legatura are canibalismul cu homosexualitatea? Mai pe romaneste, bancul e cam prost.
    Nu sunt homosexual, dar nici nu mi-ar fi rusine daca as fi. Ce e porcaria asta sa ne intereseze pe noi unde si-o trage fiecare? Ce, e mai buna curvasareala de la TV, sau de pe strada?
    Respect pentru Alexandru Macedon, Socrate, Hadrian, Freddie Mercury, dar mai ales pentru mult regretatul George Michael. Lista este enorma, si daca n-ar fi fost crestinismul, am fi cunoscut mult mai multe personalitati, care de frica au ascuns orientarea lor sexuala.
    In antichitate nu era nici o jena orientarea sexuala, si cu toate astea cele mai frumoase opere de arta si scrieri, atat cat s-au pastrat dupa ce catolicii au avut grija sa arda tot, sunt dinaintea crestinilor. Renasterea a insemnat exact lupta de sub totalitarismul catolic. Inafara de icoane, nimic artistic. Nu veti gasi nimic in muzee inaintea renascentistilor. Mai departe, inchid prin a reaminti ca renascentistii cei mai de vaza au fost homosexuali. Da Vinci este doar cel mai cunoscut dintre ei.
    Si ca sa inchid. Pe bune, canibalismul e in genele noastre?

    • a vantura balegar ti se pare egal cu iubirea fata de o femeie? involuezi, nu ai avut ocazia sa latri daca parintii tai nu erau hetero, erai ingrasamant …..

    • Va bateți cu morile de vânt domnule Badescu. Cititul cărților groase nu e pasiunea oricui. E mai la îndemâna culcușul călduț și defilarea cu religia pentru a-ți ascunde condiția primitiva dar confortabila. Da, e trist, foarte trist.

  9. Din păcate un mecansim care poate fi actionat paralel, in sens invers, asupra opusului subiectului dorit a fi implementat. Exemplu, folosirea expresiei familie traditionala, in locul corectei expresii familie naturala…care mie imi pare un mic dar important cal troian.

  10. Hmmm…multe chestii najpa ne sunt bagate pe git cu forta si noi trebuie sa le acceptam, prin utilizarea unui cuvint extrem de periculos si pervers: TOLERANTA!!
    Ni se cere mai mereu SA FIM TOLERANTI…adica sa acceptam toate nebuniile din capul altora…toate deraierile de la normalitate…chiar daca ne afecteaza uneori ireversibil viatza!!!
    Pe bune?!??..Dar de ce ar trebui sa fiu eu TOLERANT si sa inghit toate rahaturile unor SMINTITI?!?…pffff
    Cat despre fereastra OVERTON…cred ca un exemplu al utilizarii ei este situatia in care am ajuns in „problema genului” ..a se vedea decizia autoritatilor canadiene…cu sexul neutru…X…etc.
    O LUME NEBUNA…NEBUNA…NEBUNA…

  11. Foarte bine punctat şi amintit. O metodă perfidă, eficientă şi foarte greu de oprit, dacă e aplicată cu răbdare şi având în vedere că se adresează psihologiei maselor, care diferă enorm de cea individuală.
    Un posibil remediu ar fi ancorarea în tradițional şi doze masive de spiritualitate (,,îndoctrinare”, după unii tineri frumoşi şi liberi). Dar sunt multe de spus…

  12. Nu este vorba despre canibalism ( la propriu ), poate doar la figurat. Ideea transmisă este: orice situație rea poate fi pusă în aplicare, dacă ai susținători diabolici, ultra specialiști în manipularea maselor . Sigur există un antidot ferestrei Overton. Gândiți mai mult. Mihai.

  13. Sa-mi explice si mie un sustinator. Daca am fi in mediul nostru evolutiv natural, sa zicem in urma unui dezastru, toata tehnologia este distrusa. Si am fi in pielea goala in padure, daca ar fi doar homosexuali si lesbiene, cum s-ar perpetua specia umana? Sau daca stramosii nostrii din paleolitic ar fi fost doar asa, am mai fi vorbit noi astazi.
    „Pentru a afla utilitatea unui lucru, mergi cu el la extrem”
    Daca se va da o lege care sa interzica casatoriile intre persoane de sex opus? Cei normali ce ne facem? Asta este o temere foarte mare, deoarece este un subiect prea des discutat. De altele nu se vorbeste atat, de ce? Vor sa ne scoata pe noi in afara legii in urmatorii 10-20-30 de ani???

  14. Cristy si voi ceilalti,chiar va place sa ocoliti raspunsul la acest articol si in genere la ce gandesc mai marii cand tot propaga homoxsexualtatea? Pai raspunsul e foarte simplu ,dragii mei,dar voi nu-l vedeti de nas. Pentru ca acesti oameni nu si doresc perpetuarea speciei,vor sa ne curatam si in loc sa nu mai vina nimic. Homosexualitatea asta face. Oamenii vor sa depopuleze planeta si ca sa nu faca un razboi s-o distruga,o fac pasnic, imbibandu-ne capul cu asta ca ar fi ceva normal, cum si canibalitatea, tot asta ar produce. Ei nu mai au nevoie de noi. Detin 95 % din bunurile planetei, s-a descoperit automatizarea, producerea de roboti industriali si nu numai) si atunci pentru ce sa mai existam noi? Doar sa le imputin planeta?Suntem considerati animale si ne trateaza ca atare. Asta nu a-ti intele niciunul de aici, din pacate. O tot dati cu religia, cu catolicismul. Asta nu-i decat o alta forma de manipulare mentala de cea mai joasa speta pe care au implementat o la inceput. S-a cam dus. Oamenii nu mai cred in povesti nemuritoare. Lucrurile au evoluat. Mintile se cer spalate altfel. Obedienta exista,la ce folos religia, cand deja au trecut la alt plan, mult mai profund si mai direct, in care victimele se elimina singure. Fratilor, treziti-va si vedeti cu adevarat realitatea. Se doreste sfarsitul evolutiei, dar nu toatal, doar a noastra, a miliardelor de oameni nefolositori de acum planurilor lor.

  15. O singura modificare de context si continutul textului isi poate schimba radical sensul. Sa inlocuim de exemplu „canibalismul” cu „donarea de sange pentru a salva vieti”. Faptul ca a asociat homosexualitatea cu canibalismul nu cumva e si ea o forma de manipulare? Chiar si aceasta metoda are un nume.

  16. e mai mult o scuza pentru autoritati ca fac mizerii. s au gandit ei cum sa faca sa indrepte atentia publicului de la oameni care iau decizii concrete catre niste concepte si filozofii oarecare astfel incat sa abureasca omul.

  17. Ca veni vorba de canibalism, subiectul e trecut bine de primele faze ale ferestrei Overton. Cine a fost atent a putut oberva ca in ultimii ani a devenit o tema ingrijorator de POPULARIZATA, mai ales in zona productiilor cinematografice si in clipurile muzicale. Etapele ramase vor fi parcurse foarte repede, atunci cand conditiile de existenta la nivel global vor deveni foarte precare (vezi anuntatele crize alimentare globale, care vor fi produse prin diverse mecanisme). Cu riscul de a isteriza nereligiosii, sugerez celor care nu au dezvoltat inca reflexe pavloviene de respingerea a tot ce tine de religia stramosilor lor, sa studieze profetiile apocaliptice ale sfintilor crestin-ortodocsi, care descriu un tablou al degradarii si disolutiei societatii umane din viitorul apropiat, ca urmare a renuntarii la nivel global la anumite credinte si cutume sociale care au protejat societatea umana de multe orori de-a lungul istoriei , in care canibalismul va ocupa un loc semnificativ in lumea umanist-dezumanizanta care se construieste cu atata fervoare in acest moment. Ce nu inteleg cei care vor toleranta cu orice pret pentru lucruri care au fost privite ca factori distructivi in societatea umana timp de mii de ani, e ca lucrurile astea vin la pachet. Nu poti avea unul fara sa le primesti in mod inevitabil pe celelalte. Cei care se bucura acum de relaxarea fara precedent a standardelor morale vor vedea in curand consecintele ei finale

  18. Inca o data am constatat ca ne pierdem in amanunte si nu intelegem realitatea sau nu vrem sa o acceptam . Exemplele cu homosexualitatea si extraterestrii sunt concludente pentru aceasta teorie ” overton” care ar trebui sa ne dea de gandit . Nimeni nu a fost deranjat de ” extraterestri” cum au fost deranjati de exemplul „homosexualilor” . Ceea ce inseamna ca fiecare din cele doua exemple sunt in faze diferite in aceasta teorie . Articolul atrage atentia asupra fazelor MANIPULARII deci fiecare sa se gandeasca la acest termen. Cand ni se va cere parerea despre „homosexuali” , „impozite” , ” parlamentari” etc. , etc abia atunci sa ne dam cu parerea . Am observat ca oamenii sar foarte iute unul la gatul altuia de parca ar fi dusmani fara a defini adevaratii dusmani .

  19. Foarte bun articol. Asemanarea canibalismului cu homosexualitatea binevenita, caci ce este homosexualitatea decat un canibal al normalitatii si a inocentii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here