Culmea absurdului: Iisus și Fecioara Maria pot fi folosiți în reclame

1
442

„Valorile europene” au atins o nouă culme a absurdului și decadenței.

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a decis că Lituania a amendat în mod nejustificat o companie care își promovase produsele vestimentare folosindu-se de imagini cu Iisus și Fecioara Maria. Curtea de la Strasbourg a stabilit că autoritățile lituaniene „au pus pe primul loc protecția sentimentelor persoanelor religioase, fără a lua în calcul dreptul firmei respective la libertatea de expresie”.

Campania publicitară a promovat haine create de designerul Robert Kalinkin. În materialele publicitare apar un bărbat cu părul lung și o femeie în rochie albă care îi simbolizează pe Iisus și Fecioara Maria. Mesajele din reclamă sunt: „Iisuse, ce blugi ai!”, „Maria, ce rochie ai!”, „Maica Domnului, ce rochie ai!” și „Iisuse și Maria, ce haine purtați!”.
Inspectoratul de stat pentru produse non-alimentare din Lituania a amendat compania care a înțeles să-și promoveze produsele apelând la asemenea materiale promoționale. Mai mult, mai multe instanțe judecătorești din Lituania au decis că anunțurile publicitare încalcă morala publică.
Curtea Europeană a Drepturilor Omului însă și-a argumentat astfel decizia: „Reclamele nu par să aducă jigniri gratuite și nu par profane, nu instigă la ură în baza motivelor religioase și nu atacă nicio religie într-o manieră gratuită”.
Pentru Curtea de la Strasbourg, determinant a fost faptul că instanțele lituaniene nu au explicat de ce referirile la simboluri religioase au fost jignitoare.
„Nu se poate presupune că toți cei care aparțin cultului creștin găsesc reclama jignitoare. Și chiar dacă ar fi așa, amendarea firmei care beneficiază de pe urma reclamei ar încălca valorile Convenției Drepturilor Omului, în condițiile în care obligă o minoritate să accepte un punct de vedere al unei majorități”.
CEDO lasă să se înțeleagă așadar că imaginile lui Iisus și a Fecioarei Maria pot fi folosite în spoturi publicitare pentru diverse produse comerciale, pentru că majoritatea care s-ar opune nu poate obliga minoritatea care ar fi de acord să îi accepte punctul de vedere.

Loading...
loading...

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here