De ce îmi educ copii acasă



«O seară în familie», de Ipolit Strâmbu, 1920

În urmă cu 20 de ani, Rosaria Champagne Butterfield era o promițătoare profesoară de literatura engleză la Universitatea Siracuza. În timp ce se specializa în Teoria Critică, conducea și Centrul de Studii Feministe de la Siracuza.

Datorită unui concurs de împrejurări, doamna Butterfield și-a părăsit poziția de la Siracuza și a început să-și educe acasă propriii copii, toți fiind adoptați.

Dat fiind succesul ei la nivel universitar, doamna Butterfield a fost întrebată în mod natural de către apropiați dacă nu „își irosește viața”. Butterfield însă a contestat această prejudecată, oferind două beneficii pe care le-a descoperit în timp ce își creștea copiii acasă.

Primul dintre ele este cunoașterea solidă a gramaticii de bază de către copii, după cum o dovedește un incident povestit în cartea sa «The secret thoughts of an unlikeley convert»:

„Recent, un prieten de-al fiului meu, după școală, a venit pe la el… Fiul meu a fost crescut acasă toată viața. Prietenul a mers doar la școli publice. Iată conversația lor:

Copilul crescut la școala publică: „toate fetelor din școală le place băieții. Este dezgustător!

Copilul crescut acasă: Le place? Nu înțeleg

Copiul crescut la școala publică: Știi tu, p-l-a-c-e, place

Copilul crescut acasă: Vrei să spui că „place” este atât verb, cât și adverb?”

În continuare, Butterfield explică cum băieții, deși sunt în aceeași clasă, unul are o cunoaștere temeinică a gramaticii, în vreme ce al doilea copil înțelege doar „înflorirea dorințelor sexuale la copiii de opt ani”.

Pe lângă cunoașterea gramaticii, doamna Butterfield admite că educația acasă îi transformă pe copiii săi în „custozi ai culturii”, în principal pentru că mințile lor sunt pline cu fapte pe care le pot aplica la lumea din jurul lor. Ca dovadă, doamna Butterfield povestește o întâmplare care a survenit într-un tribunal:

„Când am intrat în tribunal, Knox, care avea șapte ani la acel moment, a văzut o copie a Magna Carta pe perete. S-a întors către Mary, care avea patru ani, și i-a spus ‘Cool! Magna Carta’. Au început să cânte împreună cântecul despre Magna Carta pe care îl știau. În fața mea, doi asistenți sociali s-au uitat unul la altul și au șoptit: sunt educați acasă”.

Doamna Butterfield explică semnificația acestui incident astfel: „Copiii mei au dovedit că sunt custozi ai culturii. Știau semnificația unui simbol cultural și îl puteau plasa istoric. Da, odată au fost orfani… Dar, chiar și la patru și șapte ani, știau că ideile au formă, contur și semnificație. Lumea nu se învârte în jurul lor într-o dezordine de sentimente și impresii. Ei o țin minte și o păzesc”.

A Former English Professor Explains Why She Homeschools Her Children

by Annie Holmquist

Twenty years ago, Rosaria Champagne Butterfield was an up-and-coming professor of English literature at Syracuse University. While specializing in Critical Theory, she also headed up Syracuse’s Center for Women’s Studies.

Through various events, however, Ms. Butterfield left her position at Syracuse and eventually began homeschooling her own children, all of whom are adopted.

Given her success at the university level, Ms. Butterfield has naturally been subjected to questioning by those concerned that she is “‘wasting her life.’” Butterfield challenges this assumption, however, by offering two positive benefits she has discovered in homeschooling her children.

The first is her children’s solid foundation in basic grammar. Butterfield relates the following story in her book, The Secret Thoughts of an Unlikely Convert:

“Recently, my son had a friend over after school…. My son has been homeschooled his whole life. His friend has always attended public schools. Here was their conversation:

Public School Boy: ‘All the girls at school like like, the boys. It is gross!’

Homeschool Boy: ‘Like, like? I don’t understand.’

Public School Boy: ‘You know, l-i-k-e, like.’

Homeschool Boy: ‘You mean ‘like’ is both a verb and an adverb?’”

Butterfield goes on to explain that both boys are in the same grade, yet one has a solid grounding in the parts of speech and proper grammar, while the other only understands “the blossoming sexual desires of eight-year-olds.”

In addition to a solid grounding in grammar, Ms. Butterfield recognizes that homeschooling turns her children into “keepers of the culture,” largely because their minds are filled with facts which they can apply to the world around them. As evidence of this, Ms. Butterfield relates an incident that occurred in their local courthouse:

“When we stepped into the courthouse, Knox, seven at the time, spotted a replica of the Magna Carta on the court room wall. He turned to Mary, four at the time, and said, ‘Cool! The Magna Carta.’ Together they sang the history song about the Magna Carta that they had learned….

In front of me, two social workers turned to each other and whispered, ‘Homeschooled.’”

Explaining the significance of this incident, Ms. Butterfield notes:

“My children showed that they are keepers of the culture. They knew the significance of a cultural icon and could place it in history. Yes, they were once orphans. …But even at four and seven, they knew that ideas have shape, form, and significance. The world is not swirling around them in the chaos of feelings and impressions. They memorize it. They steward it.”

Ms. Butterfield’s observation that today’s society operates in a “chaos of feelings and impressions” is becoming truer every day. Given this, do more of us need to consider giving our children the type of education which will ground them in the ideas and solid facts upon which they can build a stable, successful, and capable future?

Annie is a senior writer for Intellectual Takeout. In her role, she assists with website content production and social media messaging.

Annie Holmquist received a B.A. in Biblical Studies from the University of Northwestern-St. Paul. She also brings 20+ years of experience as a music educator and a volunteer teacher – particularly with inner city children – to the table in her research and writing.

Source: Intellectual Takeout

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.