Klaus și Veorica sunt produse sau servicii?

Pe când amerecanii fac „foi de parcurs” pentru ca ministrul lor, Birchall, să nu se rătăcească pe drumul către statul de drept, prin Marea Neagră, de unde ies gazele gratuite pentru ei, sau pe autostrăzile himeră de miliarde pe care le-au contractat, Klaus și Veorica s-au și grăbit să se hlizească de pe marile panoaie pentru alegerile care va să vină.

Cum o mai fi cu „statul de drept”, cu „the rule of law”, pentru care se zbat cu toții, cu amerecanii the teachers, când președintele și primul-ministru încalcă cu nonșalanță legislația electorală?! Unde e dreptul și unde e statul lui, când tocmai cei care îl reprizintă cel mai de sus sunt cei care îl încalcă cel mai pe „deasupra legilor”?!

Când ai o legislație care spune că perioada de campanie electorală începe cu 30 de zile înainte de ziua desfășurării alegerilor cum nu e o încălcare ca mutrele acre ale celor doi să stea proptite pe marginea drumurilor cu mult înainte?!

Nu este! Pentru că suntem fix în statul de drept după model SUA, unde, așa cum știți, aplicarea legii se negociază, se tranzacționează (avocatul face înțelegeri în numele clientului, de exemplu) și unde, mai presus de orice, totul este comercial.

Așa sunt și Klaus și Veorica în această perioadă de dinainte de compania electorală. Nu sunt electorali, ci comerciali. Ei se vând, cu alte cuvinte, se prezintă ca niște produse pe piață sau își prezintă marfa ca niște sobri oameni de afaceri, en-gros și en-detail.

Asta după o explicație oferită de vicepreședintele Autorității Electorale Permanente Marian Muhuleț, care, în martie 2016, spunea că afișele cu politicieni apărute pe stradă înainte de campanie, în 2016, nu trebuie considerate afișe electorale, ci doar forme de publicitate generală.

Deci, ca să fim exacți: Klaus și Veorica nu se prezintă acum drept candidați pentru alegerile prezidențiale de la sfârșitul anului. Prezența lor pe străzi nu are nicio legătura cu asta!

Ei își fac doar publicitate comercială, alături de …celelalte mărfuri și servicii. Pentru că, dacă prezența panourilor cu cei doi nu poate fi gândită în termenii Legii electorale, ea trebuie văzută prin prisma Legii 185/2013 privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate.

Atunci să vedem unde se încadrează președintele și primul ministru când legea amintită definește „publicitatea” ca „totalitatea modalităților și instrumentelor specifice utilizate pentru a facilita cunoașterea și aprecierea de către consumatori a anumitor produse, servicii sau pentru a informa publicul asupra unor evenimente, a destinației unor spații, lansări de produse, deschideri de magazine și altele asemenea, precum și orice formă de prezentare a unei activități comerciale, industriale, artizanale sau liber-profesioniste având ca scop promovarea vânzării de bunuri și servicii, de drepturi și obligații”.

Sunt produse, servicii, evenimente, spații, activități comerciale, industriale sau artizanale?! Ce se mai poate spune?! …Trăiască statul de drept!

„Publicul din România era obișnuit ca partidele politice să desfășoare acest gen de campanie electorală în cele 30 de zile de campanie, de data asta partidele s-au hotărât să facă această campanie cu mult mai devreme de perioada campaniei. AEP susține că acele panouri și afișaje pe care le vedeți în orașe sunt panouri care nu au nicio legătură cu prevederile legislației electorale” – Marian Muhuleț

Loading...
loading...

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.