„Suntem arabizați!” – Numai unul din cei 103 de copii ai unei școli din Berlin vorbește germana acasă

Berlin – O privire în încăperea unei clase primare. Nu există niciun copil care să stea pe scaunele din lemn unde se vorbește germană acasă. Din cei 15 elevi, cei mai mulți sunt arabi, doi turci, unul spaniol, unul croat și unul thailandez.

O excepție? Nu în districtul Berlin Neukölln (puțin sub 330 000 de locuitori). La școala cu 103 elevi un singur copil are părinți germani.

Din cauza structurii sociale a mediulUi integrarea este imposibilă în Neuköllner. În ciuda numeroaselor locuințe sociale existente în zonă, înainte structura populației era mistă. Dar, prin așa numita taxă pe falsa ocupare, chiriașii au trebuit să plătească o amendă dacă venitul lor devenea mai mare decât cel pentru care aveau dreptul la o locuință socială. Rezultatul: cei care aveau câștiguri mai mari au plecat, lăsând familiile cu rădăcini străine, în care de multe ori nimeni nu lucrează deloc. Elevii provin așadar din blocuri de locuințe construite în anii 1970 pentru lucrătorii unor companii mici și mijlocii. Acum nu mai există aproape niciun părinte care lucrează.

Astrid-Sabine Busse (61 de ani), directoarea școlii din Berlin, trage semnalul de alarmă spunând „Suntem arabizați!”.

Dintre cei 103 de copii de generală a școlii din suburbia Neukölln a Berlinului numai unul vorbește germana acasă. Este rezultatul faptului că cei din clasa muncitoare a zonei au plecat din zonă, al reunirii familiilor de migranți și al măsurilor fiscale.

„Aici suntem pe front”, spune directoarea Busse, „din cauza celei de-a treia generații de migranți care își aduc neveste de acasă, adică un al doilea părinte care nu poate vorbi germana”.

Busse spune că multor copii le lipsesc elementele de bază și aptitudinile sociale: „Mulți copii au propriul pat și cu atât mai puțin un loc în care să își facă temele. Cei mai mari stau și se joacă pe calculator sau te uită la televizor. Trece foarte mult timp pentru a înțelege ce au învățat. Nu au un program zilnic. Chiar și programul de masă nu este respectat”.

Potrivit observațiilor directoarei problemele sunt departe de a fi rezolvate. Mulți dintre copii nu sunt deloc educați.

Acesta este motivul pentru care noii elevi trebuie să înceapă mai întâi cu abecedarul, apoi cei mai mici învață lucruri care până atunci le erau necunoscute, precum ca atunci când întâlnești pe cineva să îl saluți.

Busse spune că situația este „complet insuportabilă” și că „politicile educaționale sunt responsabile doar pentru câțiva ani. Școala este mereu aici. Dar problemele sunt evidente”.

Atlasul de înscriere la școala Neukölln arată: Deși 88% dintre copiii din mediul școlar au participat la o grădiniță, 70% au încă deficiențe de limbă.

BILD

Loading...
loading...

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.