Incompetență crasă sau fraudă de 1,5 milioane lei?

REVOLTATOR!!!

Posibilă fraudă, între 1,5 și 2 milioane de lei – fonduri europene (FEDR), sau, cel puțin, gravă neglijență și incompetență crasă, la nivel guvernamental.

Prin Hotărârea nr. 637/2019 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Varianta de ocolire Bârlad”, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 721 din 02 septembrie 2019, în vigoare de la data publicării, Guvernul României aprobă declanșarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Varianta de ocolire Bârlad”, situat pe amplasamentul prevăzut la art. 1, aflate pe raza localităților Bârlad, Zorleni și Grivița, din județul Vaslui, expropriator fiind statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.
Totodata se aprobă lista cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii lista proprietarilor și a altor titulari de drepturi reale ale căror immobile sunt afectate de coridorul de expropriere, precum și sumele individuale aferente despăgubirilor estimate de către expropriator pe baza raportului de evaluare întocmit, având în vedere expertizele întocmite și actualizate de camerele notarilor publici, potrivit anexei nr. 2.

Și aici apar problemele:
– Studiind anexa nr. 2, observăm că, dintr-un total de 108 imobile, situate pe raza UAT-urilor Bârlad, Grivița și Zorleni, pentru exproprierea cărora s-a alocat suma totală de 2.279.223 lei, cea mai mare parte a sumei în cauză (2.051.920 lei) este alocată singurelor trei imobile din municipiul Bârlad, de pe listă, iar dintre acestea trei, cei mai mulți bani (1.571.335 lei) sunt primiți de către S.C. KIDCOR IMPEX – S.R.L., societate care a încheiat anul 2018 cu total active raportate la A.N.A.F. în valoare de doar 256.784,00 lei (de unde întrebarea firească: pentru ce bun/drept patrimonial poate primi mai bine de 1,5 milioane de lei o societate care are în patrimoniu bunuri care valorează puțin peste 0,25 milioane de lei – ADICĂ DE ȘASE ORI MAI PUȚIN), și care e administrată de omul de afaceri Cordaș Marius Ioan, de al cărui nume au fost legate, de-a lungul timpului, acuzații de cămătărie, fraude informatice și legături dubioase cu șefi din I.P.J. Vaslui.
– Dar să zicem că asta nu-i foarte grăitor, câtă vreme nu ești economist/contabil de profesie. Problema e că, verificând coordonatele cadastrale (Nr. cad/topo, respectiv Nr. CF), indicate în anexa 2, pentru primele trei imobile (din Bârlad – verificare pe care o poate face oricine, online – dacă își face un cont pe portalul ANCPI, contra unei taxe de 20 lei/CF, ori direct la sediul BCPI Bârlad, completând o cerere și plătind o taxă de 25 lei/CF), se constată că imobilele de la punctele 1 și 2 din tabel, cărora le aparțin respectivele coordonate cadastrale, au cu totul alte suprafețe și se află în proprietatea altor persoane decât cele indicate în anexa nr. 2. Extinzând verificarea respectivelor coordonate cadastrale și pentru celelalte două UAT-uri (Grivița și Zorleni), se constată aceleași deficiențe, iar în cazul imobilului de la punctul 3 din tabel, acesta neputând fi identificat automat de către ANCPI, pe baza Nr. cad. și de C.F. indicat, în niciuna dintre cele trei UAT-uri vizate de expropriere.
– Conform Art. 3 alin. (1) Sumele individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Varianta de ocolire Bârlad”, situate pe amplasamentul prevăzut la art. 1, aflate pe raza localităților Bârlad, Zorleni și Grivița din județul Vaslui sunt în cuantum total de 2.279,3 mii lei și sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2019 nr. 50/2019, cu modificările și completările ulterioare, la capitolul 84.01 „Transporturi”, subcapitolul 03 „Transport rutier”, titlul 58 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”, articolul 58.01 „Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională” – FEDR.
– Iar potrivit Art. 4 din aceeași H.G., Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., răspunde de realitatea datelor înscrise în lista cuprinzând imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național, situat pe amplasamentul prevăzut la art. 1, de corectitudinea datelor înscrise în documentele care au stat la baza stabilirii acestora, precum și de modul de utilizare, în conformitate cu dispozițiile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

INTREBARE!!! În ce se traduce RĂSPUNDEREA asumată de către Ministerul Transporturilor, prin C.N.A.I.R. pentru NEREALITATEA datelor înscrise în lista imobilelor expropriate, respectiv pentru eventuala LIPSĂ DE CORECTITUDINE a datelor care au stat la baza stabilirii acestora, care dacă nu denotă doar gravă neglijență și crasă incompetență, la nivel înalt, e posibil să creeze aparența de legalitate cu care ar putea fie drapată o fraudă din bani publici (europeni) de cel puțin 1,5 milioane de lei, care ar urma să ajungă pe mâna unor personaje care au făcut obiectul unor relatări de presă!?…

Autor: Alin Silistra

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.