„Este o psihoză în masă”

Medicament in spate

Marius Savu, preşedintele Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale (ANMDM), a spus că nu înţelege de ce, în cazul produselor antiinflamatoare (împotriva durerilor şI febrei), oamenii cheltuiesc 15, 20 sau 30 de lei pentru o cutie de Nurofen (produs ce nu necesită prescripţie), când există variante mai ieftine, care costă 5 lei.
„Nu am înţeles niciodată de ce. Probabil că e puterea reclamei la televizor” – Marius Savu.
Declaraţia a fost făcută în cadrul evenimentului de lansare a campaniei de informare «Medicamentele generice: eficienţă, calitate şi siguranţă la un preţ mai mic» dezvoltată de Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR) în parteneriat cu ANMDM.

În România, medicii prescriu medicamentele pe baza substanţei active, care se regăseşte în mai multe produse sub diferite denumire comerciale şi preţuri diferite. Doar în anumite cazuri se poate face prescrierea pe brand. Farmaciile sunt, de asemenea, obligate să elibere pacientului produsul cu cel mai mic preţ, însă în practică s-a dovedit că nu se întâmplă întotdeauna așa.

Ministerul Sănătăţii a demarat un control în farmaciile din ţară pentru a vedea cum se face eliberarea de medicamente.

Campanie nationala de informare si educare

Asociația Producătorilor de Medicamente Generice din România a lansat în parteneriat cu Ministerul Sănătății și Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale o campanie națională de informare și educare cu privire la siguranța, calitatea și eficiența medicamentelor generice.

Campania are în vedere necesitatea îmbunătățirii cunoștințelor românilor cu privire la medicamentele generice, care pot genera economii semnificative pentru consumatorii locali, fără a se face vreun compromise la nivelul calității. De asemenea, prin această campanie se urmărește informarea consumatorilor asupra dreptului de a cere medicului sau farmaciștului informații cu privire la tratamentul recomandat. În România, medicii prescriu medicamentele pe baza substanței active, care se regăsește în mai multe medicamente sub diverse denumiri comerciale și la prețuri diferite. Prin urmare, este foarte important ca pacienții să cunoască opțiunile de tratament disponibile în farmacii, pentru a putea face o alegere informată.

„Este absolut necesar ca pacienții români să fie mai bine informaţi cu privire la tratamentele urmate şi astfel să ceară în farmacii medicamentele potrivite nevoilor lor. În acest sens, românii ar trebui să ştie faptul că medicamentele generice sunt la fel de sigure și eficiente ca orice alte medicamente disponibile în farmacii și, în plus, sunt mai accesibile ca preț. Încurajarea utilizării medicamentelor generice reprezintă o soluție adoptată la nivel mondial pentru creșterea accesului la tratament al populației și pentru ținerea sub control a costurilor sistemelor publice de sănătate” – Dragoș Damian, președinte APMGR. 

„Ministerul Sănătăţii susţine astfel de acţiuni de conştientizare a consumatorilor cu privire la siguranţa şi calitatea medicamentelor generice, care se înscriu în programul de acţiuni adoptat recent de Guvern în cadrul Strategiei Naţionale de Sănătate 2014-2020. Sperăm că această campanie de informare va creşte accesul pacienţilor la tratament, ajutandu-i să-şi cunoască mai bine drepturile şi să fie conştienţi de posibilităţile de a face economii prin alegerea medicamentelor generice” – prof. univ. dr. Dorel Săndesc, secretar de stat în Ministerul Sănătății.

 „Medicamentele generice îndeplinesc aceleaşi standarde de calitate ca orice alte medicamente care sunt comercializate în România, întrucât sunt supuse aceluiaşi control strict al ANMDM. Tocmai de aceea, facem un apel către mass media să ne ajute în promovarea acestei campanii de informare şi educare adresate consumatorilor români. Folosirea cu predilecţie a medicamentelor generice, acolo unde acestea sunt o alternativă de tratament, va ajuta sistemul de sănătate să facă faţă presiunilor bugetare imense la care este supus şi pacienţii români să beneficieze de tratamente sigure şi eficiente, la costuri mai mici” – Marius Savu, președinte ANMDM.

Campania de informare cuprinde o serie de acțiuni de informare, inclusiv website dedicat, comunicare în presa scrisă și online, în social media și promovare directă către pacienți în unități spitalicești.

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here