Klausul

1

Ce este un klaus?
Un klaus este politicianul român al viitorului, corespondentul românesc al politicianului ueuropean.
Îl recunoaşteţi uşor. A fost fabricat să fie funcţionar public, să (nu) te asculte zâmbitor din spatele unui ghişeu, să fie impasibil dar politicos în faţa nevoilor tale reale, să fie obedient şi perfecţionist în obedienţa sa, să fie disciplinat, corect şi fără iniţiative.
Klausul nu trebuie să fie inteligent. Ba chiar inteligenţa e periculoasă – duce la, Doamne fereşte!, opinii şi chiar convingeri, care pot să nu fie mainstream. E suficient să pară inteligent. Pentru asta trebuie să tacă, să vorbească plat, folosind o limbă de euro-lemn (bine perfecţionată la Bruxelles), bine presărată de lozinci şi crase banalităţi politice.

Trebuie să fie cât mai prezentabil, să stea costumul pe el bine, trebuie să inspire sănătatea aia, sportivă, germanică. De asta nu e o întâmplare că variantele ueuropene ale klausului sunt cam toate germanice (că vorbim de seriosul juncker sau de rompuyul – varianta pentru caricaturi).
Dar klausul este produs românesc, pentru piaţa românească. Este cu nume nemţesc pentru că studii de piaţă au arătat că publicul românesc este înebunit după modelul nemţesc, dar este perfect adaptat drumurilor politice româneşti. Klausul are reflexe perfect dâmboviţene. Bine manevrat, este maestru în băgat cuţitul în spate (a se vedea eficienţa modelului klaus 1 (Iohannis) în lichidarea politică a miticului standard, Crin Antonescu, sau (în colaborare cu varianta pentru femei, klaus gorghiu) în scoaterea de pe carosabil a unui model politic mai…etilic, dar simpatic, ludovicul.
Klausul este supra-doctrinar şi supra-partinic. El funcţionează la fel şi la dreapta, şi la stânga. De asta, în timp, s-a dat directivă europeană ca întreaga clasă politică să fie dominată şi controlată de klauşi. Nu ştiu încă dacă s-a creat şi o procedură de klausificare – reciclarea unor politicieni vechi, băsişti sau iliescişti, că deh! ecologismul este parte importantă a doctrinei europene.

Toate prognozele ne arată că se doreşte ca acest model să umple clasa noastră politică. Are toate standardele UE şi, pe de altă parte, autoturismele politice mai vechi sunt deja scoase prin programul DNrAbla din circuit.

Autor: Bogdan Duca

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.