Un guvern de extratereştri…

4

Extraterestri europeni treiCu numai o săptămână în urmă un ministru, cel al Telecomunicaţiilor, spunea că educaţia gratuită este o reminiscenţă a comunismului, iar părinţii ar trebui să plătească „ o sumă simbolică”, 100 de lei, dacă vor educaţie pentru copii. A venit apoi rândul domnului ministru al Transporturilor, Dan Costescu, să se dea în spectacol. Probabil din cauza temperaturilor excesive din aceste zile, sau a vreunei brize europeane venită dinspre Bruxelles, Costescu a spus nici mai mult nici mai puţin că: „Trenul este un lux şi oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă”. O afirmaţie halucinantă, care lasă cu gura căscată, sau mai bine zis fără replică, orice biet contribuabil la visteria consolidată a statului.

Probabil ministru Costescu nu ştie că, în aceste zile, în vagoanele pe care domnia sa le patronează şi plesnesc de confort temperatura resimţită de călători este lejer de peste 40 de grade. Pe lângă căldura sufocantă, mecanicii CFR-ului au dat călătorilor o lovitură mortală. Majoritatea feresterelor sunt blocate şi unica şansă de a te bucura de o gură de aer a fost confiscată de administraţia Căilor Ferate. În acest fel, în goana de a scăpa de zăpuşeala infernală din compartimente, de la mic la mare, femei sau bărbaţi în toată puterea, ies pe holuri şi trag la nesfârşit de aceste geamuri în speranţa că se vor deschide. Cum strădania nu este încununată de succes, plătitorii de bilete se reîntorc resemnaţi în compartimentele în care au toate şansele să leşine până la staţia de destinaţie.

Domnu ministru Costescu nu ştie, probabil, că pe multe curse ale CFR-ului sunt utilizate doar două vagoane, în timp ce numărul cererii de bilete este de patru vagoane. Astfel, fără nicio explicaţie oficială din partea controlorilor de tren, oamenii sunt obligaţi să se înghesuie în picioare şi să se scalde în condensul care se prelinge murdar pe pereţii vagoanelor. Dacă vreun călător mai curajoas insistă să primeasca vreo explicaţie, controlorii dispar în neantul saharian al trenului şi nu mai apar până la următoarea staţie. Deci, cu bilet sau cu naşul, clienţii CFR-ului au parte nediscrimatoriu de acelaşi tratament: mult în picioare şi multe grade în jur.

Dacă acestea ar fi singurele minusuri ale unei călătorii cu trenul, mai că îţi vine să spui că domnul Costescu are dreptate şi românii au parte de mult lux şi voie bună.

Din nefericire, căldura şi înghesuiala sunt grizonate cu “parfumurile” pestilenţiale care străbat vagoanele dinspre veceurile infecte ale trenului. Cum putoarea este mai mare la oprirea şi plecarea trenului, călătorii mai sensibili au la dispoziţie puţine variante de a nu înghiţi această duhoare: să îşi ţină respiraţia sau să se arunce din tren. Cum ambele variante nu caracterizează un comportament raţional, călătorii rămân docili şi se îmbăiază în “feeria” oferită gratuit de luxul lui Costescu. Cu siguranţă cei de la CFR nu au auzit cuvântul „detergent”, de o aşa ceva care se numeşte „curăţenie” şi de idealul „dezinfectare”.

Dacă la toate acestea mai adăugăm şi coşurile din interiorul compartimenteleor care, de regulă sunt pline de gunoaie, tapiţeria lipoasă şi ruptă, inscripţiile cuneiforme scabroase de pe pereţii compartimentelor, într-adevăr luxul domnului Costescu este unul sublim, care merită toţi banii şi mai mult decât atât…

Nu au trecut decât câteva zile şi ministru Costescu şi-a dat demisia din guveernul european al domnului Cioloş. Atunci am putut spune că există o speranţă pentru acest guvern şi această ţară. Dar a venit greva de o oră, marţi dimineaţă, a funcţionarilor din administraţia publică locală. Iar ministrul Muncii, Dragoş Pîslaru, a spus atunci: „Nu ştim care sunt salariile în administraţia publică”. Suntem în nişte mari probleme cu acest guvern de extratereştri!…

Susține Anonimus.roDacă te regăsești și crezi, sprijină activitatea Anonimus.ro și presa liberă și independentă! Nu suntem finanțați de partide sau companii, nu avem interese politice sau economice, ADEVĂRUL ESTE SINGURUL NOSTRU SCOP!

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.