Consiliul Județean Vaslui și-a pus salariile la „panoul de onoare”

0

13.050 de lei în dreptul președintelui, 11.600 a vicepreședinților, 11.542 – secretarul județului, 11.542 – administratorul public al județului, 9.498 – arhitectul șef, 9.295 – director executiv, 8.106 – șef de serviciu. Sunt salariile „ireale” ale celor de la Consiliu Județean, afișate pe panoul din fața instituției. „Citiți și vă cruciți!” ar fi trebuit să fie titlul anunțului pentru cei din sisemul privat care, aproape orice muncă ar presta, cu greu ajung la un salariu de peste 2.500 de lei, adică cât… șoferul de la Consiliu.

Consiliu Judetean

Pe panoul din fața Consiliului Județean ar trebui să scrie acum, în această prioadă, „Loc de dat cu capul!” sau „Citiți și vă cruciți!”. Asta pentru cei care lucrează în mediul privat și care nici nu pot visa la salariile afișate acolo. Potrivit legii salarizării instituția a fost obligată, pentru transparență, să facă publice salariile angajaților. Așa că toți cei interesați să vadă câți bani primesc bugetarii care ocupă o anumită funcție în Consiliu Județean pot consulta panoul din față… și își pot pune niște mari întrebări. Dacă lucrează în sistemul privat, oricât de bine ar face-o și aproape orice muncă ar presta, cu greu pot ajunge la un salariu precum cel al… șoferului de la CJ – 2.766 de lei. Depinde de foarte multe lucruri, precum profitul sau rentabilitatea firmei. Așa că și mai greu le vine să viseze la salariul consilierului de la cabinetul președintelui – 5.600 de lei sau măcar al șefului de cabinet – 4.495 de lei.

Cât despre restul salariilor afișate pe acest panou, pentru un vasluian din sistemul privat, sărac și bolnav, cum îl știm, acestea nu pot părea decât ireale: 13.050 în dreptul președintelui, 11.600 a vicepreședinților, 11.542 – secretarul județului, 11.542 – administratorul public al județului, 9.498 – arhitectul șef, 9.295 – director executiv, 8.106 – șef de serviciu.

Și totuși, așa cum subliniau oamenii de afaceri vasluieni, mediul privat este cel care creează plus-valoare și alimentează bugetele cu care sunt plătiți toți acești funcționari…

Legea – cadru nr. 153 / 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri public preveder că toate entitățile publice sunt obligate să afișeze liste cu veniturile pe care le obține fiecare angajat, pentru oricare tip de funcție pe care este încadrat. Altfel riscă amenzi între 5.000 și 10.000 lei

Ce informații trebuie să conțină listele publicate la sediile instituțiilor și pe paginile de internet:
– salariul de bază, solda funcției de bază/salariul funcției de bază, indemnizația de încadrare sau indemnizația lunară, după caz;
– tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor și premiilor eligibile pentru fiecare funcție, precum și baza legală a acordării acestora;
– valoarea anuală a voucherelor de vacanță care urmează să fie acordate pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acestora;
– valoarea anuală a indemnizației de hrană care urmează să fie acordată pentru o perioada lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acestora;
– orice alte drepturi în bani și/sau în natură, dacă e cazul, precum și baza legală a acordării acestora;
– orice informații cu privire la posibile limitări ale venitului salarial, precum și baza legală a acestora.

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.