Consiliul Județean Vaslui cheltuie mai mult pe mâncare și băutură decât pe pliante, mape și tricouri în cadrul unui proiect care începe în septembrie 2018 destinat să-i familiarizeze pe tineri cu piața muncii, politicile UE și rolul Romăniei în această structură suprastatală. Autoritățile, care organizează două licitații, una pentru catering și alta pentru materiale publicitare, dezvăluie, neintenționat, bineînțeles, ce contează cel mai mult în cadrul acestor activități…
2.058, 70 de euro este valoarea contractului scos la licitație de către Consiliul Județean (CJ) Vaslui care are în vedere servicii de realizare materiale publicitare în cadrul proiectului «Centru de Informare Europe Direct Vaslui». 2.064, 31 de euro este valoarea contractului scos la licitație pentru serviciile de catering la evenimentele din cadrul aceluiași proiect. Prin urmare, mâncarea și băutura le aduce celor de la CJ Vaslui cheluieli puțin mai mari decât materialele pe baza cărora vor fi organizate evenimentele propriu zis. Probabil că motivația superioară, despre care nu ne putem îndoi că există, este aceea că participanții vor asimila și reflecta mult mai bine la informațiile primite cu stomacul plin.
De altfel, pe când achizițiile de materiale publicitare sunt limitate la blocnotesuri (25 de bucăți), mape de prezentare (250) și tricouri (230), ceea ce contează, adică băuturile și mâncarea, cunosc o mare varietate: sandwich-uri cu piept de pui, produse de patiserie dulci, fructe asortate, apă minerală plată și carbogazoasă, cafele.
„Se va asgura personal calificat (cel puțin un ospătar) și se va amenaja corespunzător spațiul de derulare a evenimentului (fețe de masă, șervețele, platouri, pahare/ cești, farfurii, lingurițe/ palete de unică folosință). Produsele trebuie să fie proaspete și ambalate corespunzător, pentru a rezista la transportul cu mijloace auto”, scriu, cu multă grijă și atenție, organizatorii licitației în caietul de sarcini.
Dar, însăși ideea de a cheltui mai mult pe mâncare și băutură decât pentru ceea ce presupune proiectul în sine, activitățile concrete și demne de a fi menționate, spune totul despre prioritățile organizatorilor.
În cadrul acestui proiect „hrănitor”, organizat de Centru de Informare Europe Direct, din cadrul CJ Vaslui, 70-80 de tineri vasluieni au un dialog și fac schimb de experiențe, în septembrie – octombrie, în cadrul unor evenimente, «JOB calificat pentru Europa». În octombrie și noiembrie 2018, 25 – 30 de participanți, simulează dezbateri în cadrul a patru evenimente, «Parlamentul European al tinerilor», iar spre sfârșitul lui 2018, 80 – 100 de participanți dialoghează în cadrul conferinței «Rolul României în UE».