Educație

Așa cum sunt acum, Obsesia (Evaluarea) Națională și Bacalaureatul sunt niște Mizerii!

Către adulții săriți din priză: înainte să dați cu parul și să-i faceți în toate felurile pe elevii din Constanța care au îndrăznit să vorbească despre marele „Bac”, nu vreți totuși să dați chiar voi un exemplu și să nu comentați doar pe baza unui titlu? Uite aici, special pentru toți apucații (care dau lecții, dar care nu sunt în stare să citească o știre mai jos de titlu), conținutul comunicatului elevilor din Constanța (pe marginea căruia voi comenta și eu scurt):

  1. „Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) critică modul în care elevii sunt evaluaţi după 12 ani în învăţământ!”

ABSOLUT CORECT! Evaluările școlare actuale sunt o imbecilitate din absolut toate punctele de vedere. Ele nu evaluează, de fapt, absolut nimic!

  1. „Sistemul de învăţământ liceal trebuie regândit!”

Elevii din Constanța sunt îngăduitori. Sistemul de învățământ actual trebuie de fapt făcut sul și aruncat în cel mai apropiat tomberon! Apoi, gândit un sistem care să aibă legătură cu adevărat cu ființa omenească și cu realitatea lumii în care trăim!

  1. „În timpul liceului, elevii sunt învăţaţi să tocească, nu să şi înţeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor”.

Evident pentru orice om zdravăn la cap!

  1. „Elevii ajung să înveţe doar ca să ia examenul şi să scape de o grijă, nu ca să îşi testeze cunoştinţele, deoarece acesta nu face asta”.

Da, de o mie de ori – DA! Evaluarea Națională și Bacalaureatul nu evaluează școala, ci o ÎNLOCUIESC! Au devenit un scop în sine, ceea ce e absolut imbecil!

  1. „Din păcate, în România a crescut rata analfabeţilor funcţionali. 42% dintre elevii din ţară nu pot interpreta o informaţie şi nu pot avea propriile idei, din cauza faptului că au fost învăţaţi să tocească pentru a trece de un examen”.

Absolut, DA!

  1. „În plus, nu testează adecvat competenţele reale ale elevilor, iar aceştia rămân cu o înţelegere superficială a conceptelor importante”.

Iarăși – un lucru absolut evident!

  1. „Solicităm crearea unei comisii de experţi care să regândească parcursul liceal, astfel încât cunoştinţele elevilor să fie cu adevărat testate, nu capacitatea de a memora!”.

Corect! Atenție însă la ce „experți” ar urma să facă acest lucru. Că, pe cât de praf e lumea asta, pe atât de plină-i de experți…

  1. „Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forţaţi să înveţe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen”.

Din nou, absolut corect pentru orice om normal la cap!

  1. „Solicităm eliminarea examenului de Bacalaureat, care nu verifică adevăratele competenţe ale elevilor!”.

DA! Așa cum sunt acum, Obsesia (Evaluarea) Națională și Bacalaureatul sunt niște MIZERII! Nu avem ce îndrepta în ce le privește. Singura soluție e să fie aruncate la primul tomberon, astfel încât organismul numit școală să se poată vindeca. Avem nevoie de ȘCOALĂ ADEVĂRATĂ, de o Școală a Omului, cum spunea atât de frumos Noica! Apoi, vom fi în stare să și evaluăm corect, uman și cu rost…

Nimic în neregulă cu comunicatul elevilor din Constanța!

P.S. Mă așteptam la ceva mai multă gândire critică din partea unora pe care i-am cunoscut și care aberează grav pe propriile pagini. Unii mai sunt și ziariști… Să îndrăznească să depășească titlul, atunci…

Autor: Liviu Plesoianu

 

Related Articles

Back to top button