Mai mult de 78.000 elevi de clasa a VIII-a și a XII-a au contestat până acum notele obținute la probele din acest an la Evaluarea Națională și la Bacalaureat.
În urma recorectării lucrărilor, unele note au crescut cu câteva procente, altele cu aproape 6 puncte!
Cine și-a făcut treaba de mântuială: elevii, profesorii corectori sau Ministerul?
Întrebarea nu e una retorică, ci una legitimă după cele două runde de examene la care rata de eșec a fost de peste 24%, respectiv peste 40%.
Un maxim istoric pentru învățământul românesc, care arată, în același timp, și un minim de încredere în sistemul actual de educație și în modul în care cadrele didactice au ajuns să evalueze lucrările elevilor (https://www.edupedu.ro/neincrederea-in-profesorul-corector…/).
Puși față în față cu note ridicol de mici în comparație cu efortul depus la examen, unii copii au avut un șoc, așa cum s-a întâmplat în Gorj, unde, la Evaluarea Națională, o elevă a primit inițial nota 6 la Matematică, iar după recorectare a luat 10 curat. Colegul ei a primit la Matematică 2.20 și la recorectare nota i-a fost crescută la 7.90.
E lesne de înțeles că ambii elevi (și nu au fost singurii!) au muncit să-și asigure intrarea la un liceu bun, dar au avut ghinionul să dea peste profesori corectori cărora nu le-a păsat că de notele pe care le dau ei depinde viitorul unor copii.
De ce ajungem în situații în care un cadru didactic retează din pix poate singura șansă în care crede un elev?
Ce se întâmplă cu acei profesori care pun note mai mici cu până la 6 puncte (!!!) față de colegii lor corectori? Îi felicită cineva pentru evaluările draconice, îi sancționează vreun superior pentru că aruncă în aer baremele?
Oare reprezentanții Ministerului Educației n-au văzut încă muntele de contestații depuse de aproape un sfert dintre cei care au dat probele la Evaluarea Națională și la Bacalaureat?
Nu se pot ascunde la nesfârșit în spatele notelor de 10 obținute de elevii merituoși din țară!
Doamna ministru Anisie, le-ați transmis elevilor că bacalaureatul este „un prag”, dar ați uitat să le spuneți că ați adus în prag profesori corectori care nu au pregătirea să evalueze lucrări și care pun piedici foarte mari în drumul copiilor spre viață.
Când le veți cere scuze acelor elevi care au fost umiliți la examenele din acest an și care, cu materia învățată și cu teze exemplare, au fost nevoiți să-și caute dreptatea la reevaluări?
Sau așa e în „România Normală”, trebuie mai întâi ca un copil să sufere ca să se poată bucura de un rezultat muncit?