„Licențiați care nu știu tabla înmulțirii sau vecinii României”

Am participat astăzi la câteva interviuri pentru angajarea unei persoane pe un post de casier la CAR-ul sindicatului. Au fost prezente șase persoane majoritatea absolvenți de Universități de stat din Iași. Spre surprinderea noastră – a celor trei care am luat parte la interviuri – candidații aveau grave probleme în cunoașterea tablei înmulțirii. Întrebări ,,dificile” de genul 6×9 sau 4×6 se lăsau cu răspunsuri greșite sau chiar fără replică. Una dintre candidate ne-a replicat nervoasă că ,,există calculatoare” pentru acest tip de operațiuni…
Am retrăit cu neplăcere maximă un alt concurs pentru angajarea unor absolvenți de Geografia TURISMULUI de la aceeași Universitate acum 4-5 ani: 10-12 absolvenți nu au reușit să precizeze vecinii României, cel mai înalt vârf montan din țară sau capitala Turciei. Vorbesc de ,,licențiați” care nu știu să răspundă la întrebări de clasa a II- a (tabla înmulțirii) sau a IV-a (Geografia României). Cum este posibil să avem astfel de ,,absolvenți” cu Diplomă?
Cineva îmi povestea de alte ,,malformații” ieșite din facultățile tehnice și chiar de la medicină. Pe lângă absolvenții merituoși se strecoară din ce în ce mai multe rebuturi ce par să devină reprezentative. Disoluția autorității școlii/facultăților în fața elevilor/studenților se reflectă perfect în calitatea îndoielnică a noilor generații de absolvenți.
Nu este departe momentul în care 2+2×2 va fi egal cu 8. Așa cum mi s-a spus cu multă convingere și siguranță astăzi…
Autor: Laviniu Adrian Lăcustă, președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi