Semnal de alarmă privind desfiinţarea Istoriei şi Geografiei din şcoli

2

Manual Istorie clasa XII ZoePetreProfesorul Florinel Agafiţei a studiat cu atenţie metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar viitor şi a constatat că discipline importante precum Istoria şi Geografia vor fi contopite într-una singură, sub altă denumire.

Florinel Agafiţei, profesor de istorie şi scriitor cunoscut în Focşani, spune că în metodologia de mobilitate a personalului didactic pentru anul şcolar 2021/2022 au dispărut ca discipline de sine stătătoare obiecte precum Istoria şi Geografia, acestea fiind prinse cu denumirea de Studii Sociale.

Profesorul focşănean susţine că după ce ani de zile în care s-a urmărit reducerea orelor acestor discipline, acum se pregăteşte terenul pentru măsuri administrative, care înseamnă, în viitorul apropiat, că un profesor va preda mai multe discipline, efectul fiind eliminarea unora şi altora din sistemul de educaţie, în baza adoptării unui plan cadru adecvat comasărilor diverselor ştiinţe.

„Ce te faci când, în plină bulversare socială, anumiţi oameni scot din disciplinele şcolare denumirea milenarei ştiinţe: Istoria?
Şi o îngrămădesc lângă altele, numite, laolaltă, Ştiinţe Sociale?
Mai mult: ce te faci când observi cum alţii, mai puţini la număr, îşi păstrează acest drept, disciplina studiată de copiii lor numindu-se, să zicem, Istoria Minorităţilor şi Tradiţiilor acelei minorităţi? Observi cum Istoria Românilor se topeşte în larga aglomerare a Ştiinţelor Sociale şi te întrebi de ce… La fel te întrebi când vine vorba despre geografie, dar nu numai”, spune profesorul Florinel Agafiţei.

Dascălul vrâncean crede că se doreşte reducerea semnificativă a zestrei cunoaşterii individuale, prin „crearea omului nou”, axat pe anumite nişe precum informatica, domeniul bancar, sportul în dauna artelor, literaturii, istoriei, geografiei etc.

„Şi, cum în cazul Fenomenului Piteşti ne-am dovedit mai inventivi decât sovieticii cu gulagul lor în ceea ce priveşte răul făcut semenilor, aşa se întâmplă şi acum; în umbra pandemiei, a morţii care seceră numeroase vieţi, a ciolaniadei politice, într-o lume unde educaţia nici nu e luată în seamă, nefiind considerată atât de importantă precum justiţia sau finanţele, (zic ei, actualii politicieni) se iau cele mai sumbre măsuri…

Eu, ca român majoritar etnic, numeric etc., şi ca profesor de Istorie, mă simt discriminat când văd că minoritarii pot spune că au istoria lor, a minoritarilor etnici, iar eu nu voi putea decât să afirm că disciplina Istorie nu mai este menţionată individual în actele emise de minister, ci aşezată sub semnul Ştiinţelor Sociale, la un loc cu alte cenuşărese…

Mai mult decât atât, şi mai departe în spirit, gândesc la John Stuart Mill care vorbea despre tirania majorităţii, întrebându-mă dacă nu se poate vorbi despre o tiranie a minorităţii, când unii sunt ‘mai egali decât alţii’, păstrându-şi drepturile neştirbite şi chiar mai mult decât atât”, mai spune Florinel Agafiţei.

În final, profesorul vrâncean dă exemplul Japoniei, o ţară devastată de cutremure, tsunami, războaie cumplite şi bombe atomice, lipsită de resurse naturale, care s-a ridicat după 1945 doar datorită educaţiei, învăţământului, cerând conducătorilor statului să urmeze modelul românesc al lui Spiru Haret, care a dat roade atunci când a fost aplicat.

Preluare: adevarul.ro / Autor: Borcea Stefan

Loading...
loading...

2 COMENTARII

  1. Academicianul Ioan Aurel Pop avertiza de multă vreme, aproape în fiecare articol/interviu/discurs, că se intenționează desființarea identității noastre, că ne îndreptăm către destrămarea statului și a națiunii. Aceleași semnale de alarmă au fost trase, până să părăsească lumea aceasta și să ajungă în aceea a drepților, de academicianul Dinu C. Giurescu. Cozile de topor autohtone execută doar ordinele primite de la Bruxelles, nu le interesează păstrarea suveranității și identității naționale. Aș zice că o țară poate fi împinsă spre destrămare pe mai multe căi: economic, prin acapararea instituțiilor statului de către diverse grupuri de interese, prin dezorganizarea învățământului, prin distrugerea sistemului public de sănătate, prin pierderea băncilor românești, prin înstrăinarea resurselor naturale și umane, precum și prin conlucrarea tuturor acestor factori. Scopul educației globaliste este formarea ”pălmașului” modern, a sclavului modern interesat doar de valori materiale și pseudocultură, tendința fiind destrămarea națiunii și a statului român. După 31 de ani de la lovitura de stat din *89, pe zi ce trece noi românii constatăm că-ntr-un viitor nu tocmai îndepărtat vom ajunge un soi de ciudățenii pripășite prin rezervațiile lumii denumite pompos euroregiuni. Despre redresare, nici n-are rost să amintesc! De-a lungul istoriei, întotdeauna cei mari s-au înțeles între ei în detrimentul celor mici, situați la marginea imperiilor. Nici la ora actuală, ”aleșii neamului” n-au învățat că fără demnitate și mai ales fără fermitate în relația cu marile puteri ale UE nu vom putea obține nimic! Cred că toată lumea a citit ”Adio, floare galbenă” sau ”Cocorii timpurii”, romane ale cunoscutului prozator Cinghiz Aitmatov în care sublinia mancurtizarea kazahilor și chirchizilor prin sovietizare, pentru a putea fi dominați mai ușor de puterea de la Moscova. UE procedează identic, ștergând memoria identitară românească sub pretextul constituirii unei federații europene. Aici a condus slugărnicia politicienilor și nepăsarea românilor, la inexistența unui stat român cu autoritate și la inopinata dizolvare a conștiinței identității noastre istorice și culturale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.