România ocupă trei poziții din primele cinci la nivel european în topul poluării cu NO2, emisii produse în special de mașinile vechi și de cele diesel. București, Cluj-Napoca și Brașov sunt printre cele mai poluate orașe europene cu substanța clasificată drept cancerigen de mare risc.
Studiul dat publicității în octombrie 2020 a fost realizat de compania europeană de cercetare CE Delft și a vizat 432 de orașe europene, 21 dintre acestea fiind din România. Conform organizației Observatorul Român de Sănătate, București, Cluj-Napoca și Brașov sunt printre cele mai poluate orașe europene cu NO2.
De asemenea, studiul a arătat că românii sunt europenii cei mai afectați în mod nefast de costurile cauzate de impactul poluării aerului asupra sănătății. Bucureștiul este orașul european ai cărui locuitori au cele mai mari pierderi anuale din cauza impactului poluării aerului, 3.004 euro pe cap de locuitor.
În termeni absoluți, în Europa doar Londra depășește Bucureștiul în privința costurilor sociale legate de problemele de sănătate cauzate de poluarea aerului. Bucureștiul înregistrează anual pierderi în costuri sociale de 6,35 miliarde de euro, pierderi generate de impactul poluării aerului asupra sănătății locuitorilor. În România, următoarele cele mai afectate orașe sunt Timișoara, Brașov, Cluj și Iași. Costurile sociale cu sănătatea cuprind cheltuielile directe necesare pentru îngrijirea problemelor de sănătate cauzate de poluarea aerului, precum și cheltuielile indirecte cauzate de scăderea speranței de viață.
În principalele orașe românești afectate (București, Timișoara și Brașov) particulele fine PM2.5 și PM10 au cel mai important impact nefast asupra acestor costuri, urmate de emisiile de oxizi de azot NO2, emisii cauzate în special de mașinile vechi și cele diesel.
Studiul european concluzionează că reducerea poluării aerului ar fi necesar să devină o prioritate de sănătate publică în orașele Europei. Rezultatele sunt relevante și în contextul pandemiei covid-19, cercetările arătând că o calitate inferioară a aerului poate crește mortalitatea în cazurile de covid-19.
Introducerea unor politici de transport la nivelul orașelor afectate poate îmbunătăți considerabil și rapid calitatea aerului, se mai arată în studiu. Astfel, o creștere de doar 1% a numărului de mașini într-un oraș duce la creșterea costurilor sociale cauzate de poluarea aerului cu 0,5%.
O altă recomandare a studiului CE Delft este construirea unei rețele de monitorizare a calității aerului, în prezent existând prea puține astfel de stații. Observatorul Român de Sănătate este partener în cadrul rețelei Aerlive de monitorizare a calității aerului în București și a lansat campania Ce Aer Respir pentru a construi o rețea similară în Cluj-Napoca.
Mult fariseism pe fața pământului! S-apucă „specialiștii” lu^ pește să constituie clasamente cu cele mai poluate orașe românești, aruncând vina și responsabilitatea pe rablele bucureștenilor, clujenilor și brașovenilor! Hai nu mă înnebuni!!! Să-nțeleg că de mâine, nu, de astăzi, România are șosele și autostrăzi numai pentru Bugatti, iar românii vor avea salariile/conturile/reședințele + palatele sultanului Bruneiului!!! Aham, să fiți convinși! Din momentul ăsta, curge lapte și miere din artezienele stradale și umblă câinii cu covrigii-n coadă! Diamantele vor fi culese precum ciupercile, iar la robinet petrolul își face de cap!
Dar de ce nu amintesc de dârele ucigașe, vizibile adesea pe cer, lăsate de tovarășii care se ocupă cu împrăștierea chemtrails-urilor? Ah, am uitat, astea intră tot în categoria – teoria conspirației, deși cercetători independenți au demonstrat că particulele rezultate în urma pulverizărilor conțin metale grele (stronțiu, plumb etc) precum și substanțe cancerigene care afectează țesutul pulmonar precum și bariera imunitară a organismului, facilitând tot felul de infecții virale și diverse tipuri de cancer.
Niște analize efectuate de Greenpeace în laboratoarele Universității din Exeter (Anglia) au evidențiat că microplasticul (arhicunoscutul pet, sticla din plastic) și reziduurile rezultate din acesta s-au răspândit până-n Antarctica, în probele de apă găsindu-se inclusiv fibre de poliester, nailon, polipropilenă. Tot românii și automobilele lor sunt vinovați de poluarea Antarcticii?
O altă ciudățenie, care aparține „deștepților” de la Harvard, indică transmiterea mult mai rapidă și cu o virulență mult mai agresivă a coronavirusului la modă în momentul actual din cauza modificării echilibrului natural a mediului înconjurător, ca urmare a vicierii cu substanțe reziduale și deșeuri rezultate din canalizările ce deservesc reședințele umane. Excrementele poluează, oameni buni! Lorzii britanici le foloseau în epoca elisabetană pe post de îngrășământ natural pentru legume (napi, în special) și flori!
În Israel, o echipă de cercetători din mai multe țări a descoperit zone de poluare vechi de aproximativ 400 de mii de ani provocate de către strămoșii omului modern. Adică, pitecantropii poluau cu praf de cărbune pentru că făceau focurile în mod repetat în aceeași vatră, nu-i ducea mintea să le aprindă prin toate cotloanele peșterilor!
Concluzia? E adevărat, viitorul planetei depinde de noi, dar oamenii poluează cu mașinile personale incomparabil mai puțin decât industriile de armament, spre exemplu, sau cele extractive de metale prețioase și semiprețioase, ori fabricile de ciment. După ce ne-au distrus industria (UE se plângea, până să devină România stat membru, că-i nivelul ridicat de poluare, dar pe de altă parte Germania, Franța, Spania, Nordul Italiei, Cehia, Polonia, toate au industriile la capacitate maximă!!!) acum vor să folosim căruțele (eventual cele cu coviltir) pentru deplasare!!! De fapt, Marea Resetare a lui Klaus Schwab prevede și „conservarea” planetei, prin depopulare în special. Reflectă, în special, aceleași principii ale sociopatei Greta Thunberg.
Cu ani în urmă s-au împiedicat de tăiatul porcilor la români, apoi le-au stat ca un os de pește-n gât fermele și microfermele de vaci, acum țăranii au interzis la scroafe cu purcei, iar ăștia din orașe trebuie să renunțe la proprietăți și vehicule personale. Cât de troglodit poți să fii, încât să nu-ți dai seama cam care va fi „calitatea” timpurilor viitoare? Cam ce ni se pregătește? Apar prin presa asta, care a încetat de mult să fie una de valoare, tot felul de scrieri cu pretenții de semnale de alarmă, dar care repetate suficient și succesiv ajung un soi de excitație subliminală în conștiința cititorului nepregătit și insuficient de experimentat într-ale războiului informațional. O matrice nenorocită, din care-i necesară ieșirea fiecăruia dintre noi. Altfel, toate bulele manipulării vor fi înghițite, iar spaima va domina în continuare și va fi expusă pe alte paliere ce definesc lipsa de intuiție umană. De la o vreme încoace, oamenii sunt culpabili și pasibili de pedeapsă doar pentru că îndrăznesc să existe! Și cu cât le vom permite să ne aducă în stadiul ăsta, cu atât decontul devine nemăsurat și le mărim spațiul de manevră!