Spiritul creativ a fost standardizat! A șaptea artă a fost normată! Noul MosFilm ne urează vizionare plăcută!

1

Din 2024, pentru a fi judecat eligibil, un film artistic va trebui să îndeplinească cel puțin două din standardele/criteriile de mai jos.

Fiecare standard, la rândul lui, are mai multe categorii. Nu vă spun acum, la început, pentru ce trebuie să îndeplinească filmul aceste condiții. Așa cum ăia, realizatorii lui, vor avea răbdarea să le îndeplinească, și noi trebuie să avem răbdare până la sfârșit. Nu de alta, dar poate îi scapă vreun criteriu sau subcategorie vreunui Cristian Mungiu grăbit și pierde…

A1 Pentru a bifa acest standard filmul trebuie să aibă cel puțin un actor principal sau unul dintre actorii secundari importanți din următoarele grupe rasiale sau etnice: asiatici, hispanici, negri/afroamericani, indigeni/amerindieni/exchimoși șamd.

A2. Cel puțin 30% dintre actorii din rolurile secundare și minore să facă parte din cel puțin două dintre grupurile: femei, grupuri rasiale sau etnice, LGBTQ+, persoane cu dizabilități cognitive sau fizice sau care sunt surde sau cu deficiențe de auz.

A3. Scenariul, tema sau povestea filmului, să fie axate/centrate pe unul sau mai multe dintre grupele și grupurile: femei, LGBTQ+, grupuri rasiale sau etnice, persoane cu dizabilități cognitive sau fizice sau care sunt surde sau cu deficiențe de auz.

B1 Direcția de creație și echipa de proiect

Pentru a îndeplini standardul/norma B, filmul trebuie să bifeze unul dintre criteriile de mai jos

B1. Cel puțin 2 dintre directorii de creație și dintre directorii de casting, foto, compozitor, costume, producător, decorator, scenarist bla, bla, bla, să facă parte din grupurile: femei, LGBTQ+, rasiale și etnic, persoane cu dizabilități cognitive sau fizice sau care sunt surde sau cu deficiențe de auz.

B2. Cel puțin 6 posturi din echipele de tehnicieni, asistenți de producție, electricieni, etc. să fie ocupate de femei, LGBTQ+, grupari rasiale și etnice, persoane cu dizabilități cognitive sau fizice sau care sunt surde sau cu deficiențe de auz.

B3 Compoziție globală a echipei

Cel puțin 30% din compoziția globală a echipei trebuie să fie femei, LGBTQ+, grupuri rasiale, etnice … persoane cu dizabilități cognitive sau fizice sau care sunt surde sau cu deficiențe de auz.

C1 Posibilități de formare și stagii remunerate

Societățile de distribuție și de finanțare a filmului trebuie să ofere stagii de formare remunerate celor proveniți din grupurile și grupările menționate la criteriile A și B.

Studiourile/distribuitorii mari sunt obligați să ofere stagii sau cursuri plătite grupurilor subreprezentate (care ar trebui să includă și grupuri rasiale sau etnice) în majoritatea următoarelor departamente: producție/dezvoltare, producție fizică, postproducție, muzică, VFX , achiziții, afaceri, distribuție, marketing și publicitate. Studiourile mai mici și distribuitorii independenți trebuie să aibă cel puțin doi ucenici/stagiari din grupurile subreprezentate de mai sus (inclusiv cel puțin unul dintre grupurile rasiale sau etnice subreprezentate) în cel puțin unul dintre următoarele departamente: producție/dezvoltare, producție fizică, postproducție, muzică, VFX, achiziții, afaceri, distribuție, marketing și publicitate.

C2. Oportunități de formare și dezvoltare a abilităților.

Compania de producție, distribuție și/sau finanțare a filmului trebuie să ofere formare și/sau oportunități de lucru pentru dezvoltarea abilităților de bază persoanelor din următoarele grupuri subreprezentate: • Femei • Grup rasial sau etnic • LGBTQ +. • persoane cu dizabilități cognitive sau fizice sau care sunt surde sau cu deficiențe de auz.

STANDARD D1 – Reprezentare în marketing, publicitate și distribuție

Studioul și/sau compania de film să aibă mulți directori interni din următoarele grupuri subreprezentate (trebuie să includă persoane din grupuri rasiale sau etnice subreprezentate) în echipele lor de marketing, publicitate și/sau distribuție: Femei, Grup rasial sau etnic asiatic Hispanic, Latinx, Negrii, afro-americani Nativ, nativ american, Alaska nativ, Orientul Mijlociu, Africa de Nord, Nativ hawaian sau alt insular din Pacific, Altă rasă sau etnie subreprezentată. LGBTQ +. Persoanele cu dizabilități cognitive sau fizice sau care sunt surzi sau cu deficiențe de auz

Astea sunt standardele, normele, criteriile stabilite de Academia Americană de Film! Din 2024, numai filmele care îndeplinesc standardele/ normele/criteriile de mai sus se vor putea înscrie în cursa pentru câștigarea marelui premiu: „Statueta Oscar”! Statueta e singura care n-a fost obligată, încă, să se încadreze în vreun standard sau să respecte vreo normă. După cum se poate vedea în standardele A, B, C și D nu există nicio referire la creație artistică, valoare artistică sau merit artistic. Spiritul creativ a fost standardizat! A șaptea artă a fost normată!

Șaizeci și trei la sută dintre cei chestionați în legătură cu aceste standarde au fost de acord că „filmele ar trebui judecate exclusiv pentru meritele lor artistice”, în timp ce doar 24% au spus că „diversitatea ar trebui să fie un factor important” în realizarea filmului. Pentru că 63 % reprezintă majoritatea, iar 24% minoritatea, așa cum ne învață Corectitudinea Politică, majoritatea o va lua în gu..! Hollywoodul, transformat în Mosfilm, ne urează tuturor vizionare plăcută!

Autor: Bogdan Calehari

Loading...
loading...

1 COMENTARIU

  1. Mosfilm a realizat întotdeauna artă în adevăratul sens al cuvântului și NU a încurajat niciodată homosexualitatea și identitatea de gen și alte parascovenii prezente la Hollywood! Autorul, prin afirmațiile sale, demonstrează nu numai lipsă crasă de cultură, dar și absența unei educații cinematografice. În primul rând, SUA tratează în continuare Rusia și Uniunea Sovietică ca pe o singură țară, iar acest aspect reprezintă genul de dovezi pe care ar trebui să le căutăm atunci când analizăm reciproc industriile de film. În nici un caz, perversiunile și inversiunile sexuale. Orice altceva este cosmetic. Nu există relaxare în relațiile internaționale, nici nu sunt „prietene mai apropiate” decât au fost înainte cele 2 națiuni, deoarece cinematografia americană este pur și simplu o oglindă a ceea ce ar dori să realizeze și ESTE industria lor cinematografică în evidențierea „valorilor” LGBTQ, a uranismului și altor probleme psihice considerate ca făcând parte din normalitate. În Federația Rusă există lege care interzice manifestarea pederastiei în public, în mass media, oriunde, apoi sunt interzise paradele gay, iar căsătoriile gay NU sunt permise prin Constituție. Liberalismul nu-și găsește loc printre starea firească a lucrurilor în mersul și dezvoltarea societății ruse.
    Karen Șahnazarov (care-i și directorul Mosfilm) cu îndemânare, pricepere și măiestrie a realizat capodopere cinematografice incredibile chiar și dintr-o propagandă ieftină. Crucișătorul Potemkin, spre exemplu, film regizat de Serghei Eisenstein stă mărturie în acest sens. Filmele lui Tarkovski nici nu le mai amintesc!
    Așa că, „stimate” autor ia-ți limbajul vulgar, suburban, mai ia-ți și articolul de 2 bani plus lipsa de cultură și du-te cât mai departe de spațiul public!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.