Taxa pe carbon

1

După ce pașaportul de vaccinare a fost pe punctul de a fi legiferat, ce credeți că le-a trecut prin cap globaliștilor: să introducă un așa-zis „pașaport de carbon”. Lucrurile încep să se precipite.

Chiar dacă presa mainstream va sări din nou până-n tavan, pretinzând că-i vorba despre o altă conspirație, haideți să-i lăsăm să vorbească pe politicienii responsabili, aflați în funcții executive. Ca de exemplu Ursula von der Leyen: „Comunitatea internațională trebuie să analizeze modalitățile de introducere a tarifării globale a carbonului pentru a accelera tranziția către o economie cu emisii reduse de CO2”.

Șefa Comisiei Europene spune, în cuvinte simple, că fiecare poluator cu dioxid de carbon va trebui să plătească o penalizare. Iar taxarea va ajuta la „tranziția” către o lume mai curată, fără combustibili fosili, fără cărbune, gaz metan și petrol. Banii strânși astfel vor fi folosiți la reducerea impactului asupra facturilor la energia verde și la construcția de noi centrale nucleare (vezi SMR-urile americane de lângă Târgoviște). Plus noi parcuri eoline și solare.

Doar că dijmele închipuite de Bruxelles nu se vor aplica doar marilor poluatori, gen combinate zootehnice, fabrici și uzine. Fiecare muritor de pe planetă va trebui să plătească în funcție de cât dioxid de carbon elimină în atmosferă. Inclusiv indirect, prin călătorii cu mașina, vaporul sau avionul.

Calculul, plata și eventualele restricții se vor face prin intermediul unui „pașaport de carbon”, probabil inclus în portofelul electronic la care Uniunea Europeană lucrează intens, cot la cot cu filantropul Bill Gates.

Pentru ca cetățenii să se obișnuiască din timp cu planul futuristic al Bruxelles-ului, mass-media a început să difuzeze articole lămuritoare. Astfel, în ediția din 27 noimebrie, site-ul de știri CNN a publicat articolul cu titlul «Este timpul să limităm frecvența călătoriilor în străinătate – pașapoartele de carbon ar putea fi soluția».

Aflăm astfel că există un concept denumit „pașaportul de carbon”, care se axează pe faptul că fiecărui călător i se atribuie o cotă anuală de carbon. Și asta pentru că, după pandemie, turismul a explodat, iar consecințele sociale și de mediu ar fi, citez, „dezastruoase”. S-au înregistrat valuri de căldură record, incendii în Grecia și Hawaii, iar în multe destinații de vacanță populare, precum Portugalia, Spania și Turcia, au fost emise avertismente de vreme extremă. Evident, binecunoscuții experți s-au grăbit să găsească vinovatul și au concluzionat că dezastrul trebuie să fi fost musai opera schimbărilor climatice.

Cotele anuale de carbon vor fi similare cartelelor pentru alimente din vremea comunismului. Vor „raționaliza” călătoriile. La nivel global, amprenta medie anuală de carbon a unei persoane se apropie de 4 tone. Însă pentru a salva planeta, cetățenii ar trebui să emită maxim 2 tone de carbon anual, până în 2050. Cifra echivalează cu aproximativ două zboruri dus-întors între Londra și New York.

Desigur, libera circulație și dispariția granițelor reprezintă avantaje certe pentru milioane de oameni din întreaga lume. Până când noul portofel electronic va intra în vigoare, iar odată cu el tot soiul de pașapoarte menite să introducă restricții: de vaccinare, de carbon sau de plata la zi a datoriilor.

Viitorul Guvern Mondial, ca și actualul guvern de la Bruxelles, nu va însemna altceva decât birocrație, dictatură „woke” și pierderea libertăților fundamentale.

Autor: Adrian Onciu

1 COMENTARIU

  1. Taxa pe carbon reprezintă un act de război economic și o nouă barieră comercială care nu ține cont de etapele diferite ale dezvoltării socioeconomice. Și afirm acest lucru, întrucât India și China au criticat aspru acest mecanism de ajustare a frontierei de carbon (cum se numește corect taxa pe carbon) impus de UE, ambele țări fiind economii masive de producție, niciuna dintre ele nefiind dispusă să renunțe la creștere și dezvoltare. Acu’, nu pot spune că Beijingul și New Delhi n-au dreptate, câtă vreme Ursula von der Leyen nu pare să fie deranjată de zecile de războaie neocoloniale împotriva multor țări din întreaga lume ori de bombele și rachetele de croazieră cu care „aliații” de peste ocean ai Europei și-au făcut de cap imediat după încheierea WWII. Modul cum procedează Bruxellesul nu reprezintă altceva decât subminarea dezvoltării economice a tuturor statelor non-occidentale, forțând producătorii să reducă emisiile de carbon, conducând la o creștere suplimentară a costului mărfurilor (oțel, aluminiu etc. etc.) importante din punct de vedere strategic. În fond, dacă economia capitalistă apuseană se prăbușește, atunci intenția occidentalilor (care pierd inclusiv supremația economică, nu numai pe cea militară) este de-a provoca pagube uriașe economiilor orientale.

    Pe lângă restricțiile enumerate de autor, reale ce-i drept, consider că taxa pe carbon pune bazele unui Război Rece economic, ce va afecta întreaga lume, deoarece Beijingul va răspunde cu propriile restricții asupra exporturilor UE către China, ceea ce ar putea avea consecințe grave asupra companiilor și economiei europene. Cred eu că până la „raționalizarea” călătoriilor cetățenilor europeni, principala grijă a acestora va consta nu încotro se vor plimba sau își vor petrece vacanțele, ci ceea ce vor pune pe masă copiilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.