Influencer = prostituată online

1

Pauză un pic de la politichie, fiindcă tocmai a apărut un nou episod din serialul Dramele Influenkerilor, iar informația asta chiar merită să facă valuri.

În România, țara unde peste 40% dintre copii se află în risc de sărăcie și excluziune socială, țara în care, seară de seară, cel puțin 150.000 de copii merg flămânzi la culcare, un influencer pe nume Sânziana Negru a filmat un clip de promovare pentru Lidl Romania, apoi a aruncat punga plină cu alimente NEDESFĂCUTE la coșul de gunoi. Uite așa, atât s-a putut, vorba aia!

Concret, aflată la festivalul Electric Castle zilele acestea, diva cu profesie incertă, dar cu sute de mii de urmăritori pe Instagram și TikTok, a primit bani pentru un material pe care să-l posteze pe rețelele ei sociale. Zis și făcut!

Alături de iubitul ei, înarmați cu o pungă plină de produse alimentare de la LIDL, (chipsuri, dulciuri, cârnați, biscuiți, limonadă etc.), s-a înregistrat jucând „recunoaște produsul”. La terminarea filmării, sacoșa a ajuns (la propriu) la coș, deși influekerița Sânziana se jura că ea consumă și adoră produsele LIDL.

Chiar de nu le era fomică celor doi, iar produsele fuseseră luate strict în scopul de a filma reclama, alimentele puteau fi oferite cuiva sau lăsate pur și simplu undeva unde, poate, cineva le-ar fi consumat (repet, e vorba de produse ambalate, cu ambalajul intact). Ea a ales să le arunce ca gunoi.

Problema a fost că, fiind într-un loc public, un alt participant a remarcat situația și a relatat-o pe internet, arătând și o filmare cu punga cu alimente de la LIDL – brand care o plătește pe influenkerița Sânziana Negru pentru a vă convinge ce bune sunt produsele lor – abandonată la gunoi. Ulterior, duduia A ȘTERS clipul-reclamă de peste tot, iar iubitul divei a fost atât de galant încât a afirmat că el ar fi aruncat punga, nu ea, fiindcă nu s-a gândit să o ofere cuiva, plus că nu prea avea chef să facă o faptă bună fix în momentul ăla. Risipă Alimentară.

Exact în același mod, numeroși influenkeri câștigă de ani buni o pâinică cinstită jurându-se în story-uri sau postări nesemnalate ca reclamă (ad) că ei folosesc nu-știu-ce creme și că mănâncă de la nu-știu-ce covrigării, apoi aruncă și cremele și covrigii direct la tomberon. Tomberon unde le și lor locul. Nu mai vorbim de numeroasele persoane publice care încurajează tinerii să joace la pariuri și păcănele, câștigând bani buni pentru că stimulează dependența urmăritorilor lor. Pierderile unora, câștigurile lor!

Mai țineți minte scandalul Plush Bio? Dar episodul cu Cristina Ich, scandal în care își încuraja urmăritorii să trimită donații pentru o cauză nobilă, ulterior aflându-se că o parte din sumele donate ajungeau direct în conturile ei?

Toată industria asta de așa-zis influencing e un ocean de falsitate, de superficialitate, de ipocrizie și de nesimțire. O coluziune sinistră între o gloată de prostituate online (unele create direct în laboratorul securiștilor) și branduri, din care singurii care pierd sunt urmăritorii/consumatorii. Pentru aceste hrăpărețe personaje ce, e drept, au mai mulți bani în bancă decât neuroni în creier, „comunitățile lor” nu reprezintă nimic altceva decât o mare de proști buni de atârnat în galantare.

Adevăratele produse pe care le folosesc ei sunteți voi! Dacă mâine s-a închide Instagram, bum!, peste noapte, sute sau mii de „influenceri” ar redeveni șomeri și/sau curve.

Influencer = prostituată online. Fascinant e că, indiferent de cât de proști ar fi unii, întotdeauna se găsește o „comunitate” de trepăduși chiar mai proști decât ei, de becisnici care să-i susțină, de amărâți numai buni de muls. Muuuu! Dacă nu mă credeți, aruncați un ochi pe conturile Sânzianei Negru, pentru a vedea câți adolescenți naivi îi iau apărarea, de parcă ar fi ei plătiți pentru asta.

Pe acești influenceri îi poți cumpăra oricând, la bucată sau la vrac, cu suma potrivită. Însă nicio sumă din lumea asta nu i-ar putea face să fie ceva ce nu au fost și n-au capacitatea de a fi vreodată: OAMENI.

PS: Evident, postarea asta e scrisă din invidia și frustrarea mea că eu n-am sute de mii/milioane de followerși și nu fac morman de bani din story-urile postate pe net, la fel ca „oamenii de succes” ai zilelor noastre.

Autor: Dinu Popescu

1 COMENTARIU

  1. Ăștia care aparțin generației Z (sau iGen) nu-s obișnuiți cu milosteniile potrivit credinței creștin-ortodoxe și nici nu se gândesc la mântuirea sufletului. Nu-i interesează copiii care se duc la culcare flămânzi și nici bătrânii bolnavi și neputincioși cărora nu le aduce nimeni o pâine. Sunt complet cufundați în lumea digitală, le este greu să formeze relații interpersonale de durată, dat fiind că nu știu să comunice fără ajutorul unui gadget, sunt multitasking, ușor de influențat prin ceea ce văd online și NU au putere de concentrare. Cam astea-s caracteristicile generației iGen. Prin urmare, Lidl a greșit alegerea persoanelor în promovarea produselor, demonstrând că nu-i capabil să valorifice însușirile generației X, generație capabilă să jongleze cu multiple responsabilități, dincolo de înțelegerea naturală a conceptului de multitasking. Deci, conducerea supermarketului cu pricina ar fi bine să ia măsuri conforme cu realitatea în cazul filmării unor reclame viitoare, dacă dorește nu doar evitarea risipei alimentare ci și interceptarea atenției potențialilor clienți.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.