„Consolidaţi-vă sistemul imunitar prin alimentaţie, nu prin medicamente!”

1

Medicul naturist Doru Laza a făcut, într-un interviu acordat Agerpres, o serie de recomandări privind menținerea sănătății, reamintind rolul esențial al credinței, precum și importanța alimentației sănătoase în viața noastră.

„În contextul actual, marcat de criza sanitară, primul lucru pe care ar trebui să-l facă fiecare român ar fi acela de a-şi trezi credinţa. Dacă tot suntem creştini, aşa cum se vede din recensământ, peste 80%, atunci să reînvie credinţa în inima românilor. Pentru că, dacă avem credinţă în inimă, înseamnă imunitate absolută. Trăiţi sănătos! Nu mai mâncaţi prostiile care se vând în supermarketuri. Mergem la ţăranii noştri şi le dăm lor bani. Având credinţă, pe plan mental, oamenii vor fi echilibraţi, armonioşi, iar pe plan fizic, alimentând corpul cu o hrană sănătoasă, din pământ românesc, nu ne trebuie altceva ca să fim sănătoşi”, a declarat medicul Doru Laza.

Formula pe care o recomandă pacienților, dar și oamenilor, în general, pentru a rămâne sănătoși este următoarea: „Fără carne, lapte, ouă; zero cafea, tutun, alcool, ciocolată, cacao. De asemenea, zero sare iodată, zero zahăr, zero făină albă, zero ceai negru, zero ceai verde, zero prăjeli, zero produse aditivate”.

„Cu un asemenea regim, goleşti spitalul de bolnavi. Toţi se vindecă. Pentru că hrana naturală, vie, curăţă trupul şi oferă rezistenţă organismului. România are un potenţial de veganism absolut. Ţara noastră este cea mai mare furnizoare de materie primă ecologică din Europa. De ce să nu beneficiem de ea? Valorificaţi repertoriul creaţiei, adică dieta vegană. Consolidaţi-vă sistemul imunitar prin alimentaţie, nu prin medicamente. Mulţi se întreabă ce să-i dea copilului pentru a-i întări imunitatea. Unui copil nu-i poţi întări imunitatea decât cu o atmosferă familială excepţională, de armonie, să simtă copilul că este iubit, să simtă că tati şi mami se preocupă de sănătatea lui oferindu-i alimentele sănătoase, cele mai bune calitativ, pentru că ţara noastră are acest potenţial. Dieta vegană este una salutară şi cu scop profilactic, dar şi terapeutic. Şi aceste lucruri sunt demonstrate”.

Medicul Doru Laza, în vârstă de 65 de ani, este absolvent al UMF Cluj Napoca în 1983, secţia Medicină Generală. S-a specializat în terapii naturiste şi a vindecat mii de pacienţi prin metodele sale. Autor de cărţi, a susţinut multe conferinţe pe teme naturiste în ţară şi peste hotare.

Timp de 11 ani, a fost medicul şi directorul clinicii «Eden» din Breaza, Prahova. Recunoscut şi apreciat pe plan internaţional, doctorul Doru Laza a primit, în 2005, pentru renumele adus localităţii, titlul de „cetăţean de onoare” al comunei Breaza.

Trezirea de dimineață

Întrebați cum se face că trăiesc atât de mult, adică peste 100 de ani, longevivii din Valea Cochabamba Ecuador au numit trei caracteristici:

– culcatul devreme
– sculatul devreme
– mâncatul devreme

Dimineața după ora 5, glandele corpului au cea mai mare concentrație de cortizon, care mobilizează stocul de energie necesar de-a lungul zilei. De aceea sunt atât de vioi cei care se trezesc la ore matinale.

Băutul apei

Cum ne-am trezit trebuie să bem apă. De preferință, apă de izvor, nu minerală. Și nici sucuri acide sau bere și nici cafea. Din păcate, oamenii nu beau apă. Dacă facem o statistică, descoperim ca numai o mică parte a populației României bea apă dimineața, ceea ce este extrem de grav. A nu bea apă înseamnă a expune organismul la suferințe și boli, cum ar fi: varice, hemoroizi, piatră la rinichi, piatră la vezica biliară, fragilizarea structurilor cartilaginoase, discopatie.

Gimnastica de înviorare

O scurtă gimnastică de înviorare este necesară dimineața, pentru scoaterea organismului din starea de repaus și pregătirea lui pentru activitatea zilnică.

Rugăciunea

Avem datoria să-I mulțumim Domnului Vieții că ne-a protejat în timpul somnului, că ne-am trezit la lumina zilei; să-I mulțumim că mai există soare pe cer, că avem apă de băut, că avem oxigen. Să respirăm, adică, și cu sufletul, după ce am respirat cu trupul în timpul exercițiilor de gimnastică. Rugaciunea fiind respirația sufletului”.

„Micul dejun trebuie să fie o masă care să confere starea de bine pentru mașinăria vie care suntem și să ne ajute ca peste zi să putem depune o activitate intensă, întâi gândind apoi făptuind. Pentru un organism sănătos masa de dimineață ar trebui să fie cea mai consistentă. Iată propunerea noastră, pe baza conceptelor din Sf. Scriptură: cereale (grâu sau alte semințe încolțite), terci de grâu, ovăs, orz sau hrișcă, coliva de grâu. Să mănânci colivă nu numai la Sf. Toader, ci în fiecare zi. Colivă cu nuci, cu migdale, sau sâmburi de caise, cu semințe sau alune, cu fructe și miere nu cu zahăr (zahărul este hoțul numarul 1 al calciului). Din când în când, luați și o linguriță de polen. Beți apoi o cană cu lapte de soia. Acesta este un lapte cu zero colesterol și are un aport excepțional de protenie, care favorizează o diminuare a incidenței bolilor cardio-vasculare și a osteoporozei. Adăugați o felie de pâine integrală, cu un gem natural fără zahăr”.

„Vorbind sintetic nu trebuie să ne lăsăm controlați de imprejurări, ci să le controlăm noi pe ele, prin gândirea pozitivă, păstrând inchise robinetele cu adrenalină și cortizon – hormonii stresului. Să nu dam replici celor care ne jignesc, să răspundem pozitiv la provocările negative”.

„Înainte cu o jumătate de oră de masă, să nu uitam să bem apă. Apa nu se bea în timpul mesei și nici imediat după. Și, așa cum spuneam mai devreme să nu fie minerală, fiindcă împovărează rinchii cu surplusul ei de minerale. Să nu fie nici de la robinet, deoarece e clorinată, iar clorul afectează inima. Acum vă întrebați: ce fel de apă să bem ?
De izvor, mergeți în natură să o luați, sănătatea este o problemă de responsabilitate individuală. Dacă nu, veți ajunge să vă pierdeți timpul prin spitale, mai târziu.

Un meniu ideal la prânz constă tot în cereale, fructe, zarzavaturi și nuci. Salatele cu ulei de măsline trebuie să le mâncăm la început. Nu avem spațiul necesar enumerării tuturor felurilor de mâncare, dar vreau să atrag atenția asupra unor obiceiuri nesănătoase, săritul peste masa de prânz și așa zisa – siestă. Nu vă întindeți in pat dupa masă! Faceți o plimbare ușoară! Altfel vă treziți cu o hernie hiatală (patrunderea fundusului gastric prin orificiul esofagian, din abdomen in torace), pregătind terenul pentru un cancer. Deși este singura ființă dotată cu rațiune, omul trăiește cel mai irațional. Societatea românească a ajuns să aibă ore regulate de a lua medicamente, nu mâncare. Oamenii, în mod paradoxal, se abandonează pe ei înșiși”.

„Cina trebuie să fie esențialmente frugală, alcătuită din crudități: fructe, salate sau sucuri. Eventual, mâncăm budinci de cereale, torturi vegetale. Seara nu se mănâncă niciodată dupa ora 19. Sunt destui cei care se trezesc mâncând la miezul nopții. Dacă ai ales noaptea pentru a-ți satisface poftele culinare, să stii că ai aruncat o bombă cu explozie întârziată în corpul tău. În acest fel, vei avea parte de un film horror în loc de un somn liniștit. După cină, există atâtea activități utile pe care le putem desfășura, iar intre ele aș aminti studiul Bibliei, care ne-ar face mai deștepți, nu mai proști, cum socotesc unii. O zi perfectă e ziua pe care o începem și o sfârșim cu gândul la Dumnezeu”.

Loading...
loading...

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.