„Toată lumea spune că dacă ești credincios, familist și patriot ești extremist. Mizerabil și desfrânat ești perfect”

2

Părintele Calistrat Chifan, de la Mănăstirea Vlădiceni, un duhovnic foarte cunoscut datorită videourilor realizate pe Internet, se arată indignat de discuțiile din societatea românească. El spune că în societate există o presiune foarte mare ca oamenii să nu mai aibă nevoie de Dumnezeu: „Ni se cere să ne occidentalizăm”.

„Ați văzut, toată lumea spune că dacă ești credincios, eşti extremist; dacă eşti familist, eşti extremist; dacă eşti patriot, eşti extremist. Bine că atunci când ești mizerabil și desfrânat eşti perfect, atunci când omul nu îl are pe Dumnezeu! Suntem din ce în ce mai presați să ne învățăm că nu mai avem nevoie de Dumnezeu. Este necesar să fim foarte atenți.

Ni se cere să ne occidentalizăm. La nivelul Occidentului nu vom fi niciodată, pentru că noi nu facem ce face Occidentul. Pentru că e nevoie să ai bani, să ai putere, să fi fost stăpân de colonii, e nevoie să fi jertfit lumea așa cum au făcut cu țările sărace și au strâns averi, iar astăzi sunt bogați.

Noi am fost o țară de văcari, de oieri, de apicultori, de agricultori. Și îi mulțumim lui Dumnezeu că ne-am ridicat la nivelul la care suntem. Suntem prima generație care nu poartă opinci, sau dacă le mai poartă, le poartă doar ca amintire și ca o mândrie, și suntem prima generație care a învățat ce înseamnă pantalonii cu dungă și cravata. Pentru că românul a umblat în costum naţional, acum au ieşit la modă hainele nemțești.

Asta nu înseamnă că este necesar să ne sălbăticim cu sufletul doar ca să beneficiem de niște lucruri pe care oricum într-o zi le părăsim.

Să facem un exercițiu de logică. Ce facem dacă de mâine modifică Dumnezeu legile actuale și dacă de mâine nu mai avem curent? Dacă este nevoie să revenim la opaițul cu fitil și la a ne procura singuri hrana? Pentru că suntem împinși să trăim o viață tip cușcă, totul depinde de magazin și portofel, altfel nu mai știm să trăim. Circulăm doar cu mașina sau autobuzul și devenim nervoși, agitați, înjurăm în trafic, ne supărăm din orice, avem depresii.

Să învățăm să redescoperim omul natural care are nevoie și de aer, de natură, de agricultură, și cel mai mult de pământ. Căci, tot românul s-a grăbit să vândă pământul, jumătate”, spune într-un mesaj postat părintele Calistrat Chifan.


Citește și:

 

„Am învățat să muncim mult și pe degeaba, să trăim din salarii mici și să plătim impozite mari, să votam toți șarlatanii și să mergem înainte ca boul la jug… fără să comentăm”

 

Susține Anonimus.roDacă te regăsești și crezi, sprijină activitatea Anonimus.ro și presa liberă și independentă! Nu suntem finanțați de partide sau companii, nu avem interese politice sau economice, ADEVĂRUL ESTE SINGURUL NOSTRU SCOP!

2 COMENTARII

  1. Excelent articol! Întoarcerea la origini, la a reînvăța să conviețuim cu natura, pentru că animalele și plantele, practic tot ceea ce există VIU în jurul nostru, sunt parte a lui Dumnezeu. Lumea fizică înconjurătoare nu poate fi decât unitatea eternă. Robert Fludd afirma că există îngemănate ”Dumnezeu, Natura și Omul”, iar apropierea prin intermediul rugăciunii de Esența Divină, reprezintă un mijloc deplin, complet de armonizare lăuntrică profundă. Separarea de acest tot unitar are consecințe nefaste asupra sănătății fizice și mentale, tocmai de aceea s-a ajuns la o înclinare din ce în ce mai pronunțată (o dată cu vremurile într-o continuă schimbare și transformare) către tristețe și descurajare. Întregul complet întotdeauna vibrează, iar rezonanțele influențează fără îndoială procesele noastre biologice. Practicile holistice atât de iubite de japonezi ar trebui să fie însușite de fiecare dintre noi. Redau aici o poveste care vine oarecum în întâmpinarea mesajului transmis nouă de preotul Calistrat Chifan. La Roma, în biserica Santa Maria del Popolo, se păstrează la loc de mare cinste una dintre lucrările marelui artist Caravaggio, numită ”Convertirea Sfântului Pavel”. Desigur, aceasta a fost comandată de un înalt demnitar bisericesc, care l-a întrebat după executarea ei, destul de necăjit, care-i cauza reprezentării unui un cal enorm, strălucitor, în aproape întreg spațiul picturii, ce-l punea în umbră pe Sfântul Pavel, înfățișat sub forma unui călăreț micuț răsturnat din șa. Caravaggio i-a replicat într-o manieră inteligentă prelatului, spunându-i că animalul se află în mijlocul luminii dumnezeiești, ceea ce demonstrează că tânărul, care nici nu împlinise pe atunci vârsta de 30 de ani, intuise perfect că prin claritatea sau obscuritatea fiecărei existențe pătrunde Lumina Divină, care înlătură orice aparență și care dă însemnătate esențială în primul rând vieții și-apoi tuturor realităților obiective.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.